hostname a vice rozhrani

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Úterý Květen 29 10:52:50 CEST 2001

Nevim presnou odpoved na puvodni dotaz.
IMHO vlastni hostname stroje a DNS jmena jednotlivych
rozhrani se zrejme nemusi shodovat (i kdyz je to asi casto vhodne).

Mam ale trochu souvisejici otazku.
Po instalaci Debianu Potato (uz jsem ho instaloval asi 3x :-)
mi instalator vrazi do /etc/hosts

127.0.0.1       <jmeno_stroje>	    localhost

Pricemz nekde jsem cetl, ze takhle je to nevhodne. Ted jsem
ale koukal do Net*HOWTO, a tuhle informaci jsem tam uz nenasel.

Mozna kdybych nenastavil DHCP, ale pevnou adr., dal by instalator
do hosts to jmeno s pevnou adresu.

Pamatuji si, ze na RedHatu to instalator rozlisoval a daval
localhost a localhost.localdomain pro 127.0.0.1
jmeno prirazoval k adrese (asi pokud byla pevna).

Takze jaka je ta prava zvyklost?

PS: pokud se Vam IP adresa vytacene linky meni a nechcete resolvovat
pres dialup tak casto mozna by stalo za uvahu caching-nameserver
na tom stroji (jen takovy vykrik).

--
	Vaclav Ovsik		email: Vaclav.Ovsik na i.cz
	ICZ a.s.		phone: +420 19 7488511