hostname a vice rozhrani

Petr Tobiska tobiska na ure.cas.cz
Pondělí Květen 28 10:57:27 CEST 2001

Zdravim,

Mam dotaz ohledne hostname: do jake miry je to otazka jadra a do jake
miry glibc (a souboru /etc/hosts apod.), jsem z toho lehce
zmatenej. Jak to je, kdyz mam vice rozhrani, napr. eth0 do vnitrni
site (10.10.10.x) , kde chci aby se pocitac jmenoval servac a ppp0 do
sveta, kde v okamziku pripojeni dostanu (pokazdy jiny) IP a jmeno typu
datela-1-2-3-4.dialup.vol.cz ?

Pro vnitrni sit delam samba server, smtp, pop3, http proxy. Kdyz jsem
sendmailem odesilal maily pres smtp.volny.cz odmitalo me to, fungovalo
to az kdyz jsem podle aktualniho IP (pro ppp0) nastavil hostname, pak
ale nefungovala samba, nesly poustet xklienti apod. Po hodinach
experimentovani jsem prisel na to, ze staci, aby se pocitac trvale
jmenoval servac (hostname servac pri initu) a po pripojeni pridam jako
prvni radek do /etc/hosts (pomoci ip-up.local):
<aktualni ip adresa pro ppp0> <k ni odpovidajici jmeno> servac
a po odpojeni zase vyhodim. Zda se, ze vsechno funguje, ale rad bych vedel,
jestli se to takhle opravdu dela a neexistuje cistsi reseni.

Diky za postouchnuti spravnym smerem.

Suma

--
       Suma Petr Tobiska, PhD. candidate          tobiska na ure.cas.cz
       Charles University Prague, Faculty of Mathematics and Physics