Graficka karta na filmy

Jan.Houstek na st.ms.mff.cuni.cz Jan.Houstek na st.ms.mff.cuni.cz
Středa Květen 30 14:16:00 CEST 2001

Dobry den vsem.

Nedavno zde probehla diskuse na tema nVidia. Na pocitaci Celeron 366, 128
MB RAM bych rad pod linuxem poustel video (nejcasteji divx). Mam starou
grafiku (4MB) a video bezi plynule jen v 8-mi bitove hloubce. Na to se ale
da koukat jen pod Windows, na linuxu ma nejakou divnou paletu. Chtel bych
si poridit nejakou grafiku, na ktere by divx-ove video bezelo dobre.
Pozadavky jsou:

1) bezproblemovy chod pod linuxem

2) co nejnizsi cena. hry nehraju a pokud si odmyslim filmy, staci mi ta
nejprimitivnejsi grafika co existuje. jde mi tedy jen o to video

S te diskuze jsem nabyl dojmu, ze drivery od nvidie jsou jen na podporu
open GL a podobnych veci. Opravte me jestli se mylim. Pokud si koupim
treba TNT2, budu muset ty drivery pouzivat, nebo video pobezi dobre i bez
nich?  Nabyl jsem dojmu, ze ty drivery jsou funkcni, rychle ale zerou
pamet a kazde 2 dny shodi X-server ...

V souvislosti s videem jsem se koukal po nejakem nastroji na prekodovani
videa (napr. mam mpeg2 a chci to prekodovat do divx-u v urcite kvalite,
aby se to veslo na CD). Cosi je soucasti avifile (recompress), to mi ale
moc nefungovalo (tedy cosi s tim videem udelal, ale mel potize se zvukem a
neprislo mi, ze zmenil kvalitu). Nevite o necem spolehlivem?

Diky za dobre rady. Navrhy grafickych karet poslete radsi na soukromy
mail.

-- Honza Houstek