telnetd ???

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Čtvrtek Květen 31 01:02:54 CEST 2001

Maca Petr wrote:
>  Nainstaloval jsem do RedHat6.2 z RPM balicku telnet-server. Slo to
> celkem v pohode, ale nejak nevim jak ho pustit. man telnetd jsem si
> precetl, ale nektere 'option' polozky v nem uvedene nejak neodpovidaji
> polozkam, ktere vypise samotny program vi.telnetd.
>   Pokud se jej snazim pustit, tak mi to vzdy zahlasi toto:

mam dojem, ze u rh je to reseno pres inetd a melo by to fungovat tak,
ze pri prichozim spojeni na port 23 (telnet) se inetd (nainstalovany a
spousteny pri bootu v ramci initscriptu) na zaklade sveho konfiguraku
(/etc/inetd.conf) rozhodne, ze toto spojeni ma priradit k vstupu a
vystupu telnet daemonu (in.telnetd).

> PS: Pri instalaci se vytvorilo nove /etc/inetd.conf.rpmnew mam jim
> nahradit stavajici /etc/inetd.conf ???  (Mimochodem to jsem pokusne

hlavne de o to, aby tam byla odkomentovana radka pro telnet. zkuste se
do toho souboru podivat, neni to tak hrozne.

u rh 6.2 by vsak melo stacit radne nainstalovat inetd (pak by se mel i
automaticky spoustet) a pak telnet-server (tento balicek jen poskytne
in.telnetd a (mozna) upravi konfiguraci inetd tak, aby ho spoustel).
nebo si do inetd.conf  napiste misto in.telnetd /bin/sh, zarucuje to
alespon castecnou funkcnost a nehrozi, ze by nejaky uzivatel prisel o
sva prava :) (taky to zamezuje odchyceni hesel cestou po siti).

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: I AM NOT LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR
HARDWARE DAMAGE, SYSTEM MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU