Qmail a omezeni uzivatele na LAN/domenu

Martin Kokes martin.kokes na gplus.cz
Čtvrtek Květen 31 12:56:49 CEST 2001

"Maly Jiri" <maly na plasty.cz> pise v diskusnim prispevku
news:009e01c0e9a1$9eed1d40$7edcdcdc na s1x026...
> Dobry den,
>
> pouzivam jako MTA qmail-1.03-14.
> Zajimalo by me, jestli se da omezit uzivatel tak, aby mohl mailovat
> pouze v ramci lokalni site (resp. pouze uzivatelum v nasi
> domene), pripadne aby nemohl
> odesilat maily do Internetu. Na ktere konf. soubory /
> manualy bych se mel zamerit?
> Do sendmail na linux.cz jsem psal :-))

Zdravim,

qmail jsem uz sice opustil (presel jsem na courier-mta, ktery je skvely, co
se tyce dodrzovani RFC, ale zase mam problem s antivir scannerem...
:-)))...), ale zrejme pouzivate ucspi-tcp & daemontools, asi bych se zameril
na promennou RELAYCLIENT (nastavit podle networkmasky ci ip adresy) a spolu
s obsahem hlavicky (FROM) bych to filtroval jeste pred vlozenim do
qmail-queue. Myslim, ze Bruce Guenter (odkaz na jeho stranky najdete urcite
na qmail.org) udelal jakysi filtr (qmail-qfilter??? - uz se nepamatuju).
Skoda, ze neco podobneho nejde delat uz v qmail-smptd.

Kdyztak se jeste mrknete, jak funguje qmail-inject.

Snad jsem to tak nejak moc nezkonil.

Martin Kokes