Qmail a omezeni uzivatele na LAN/domenu

Mira Tempír xtempir na informatics.muni.cz
Čtvrtek Květen 31 20:05:31 CEST 2001

| Zdravim,
|
| qmail jsem uz sice opustil (presel jsem na courier-mta, ktery je skvely, co
| se tyce dodrzovani RFC, ale zase mam problem s antivir scannerem...

Kdyz uz jste to nakousl, uvedte prosim alespon jeden priklad.
dekuji

| :-)))...), ale zrejme pouzivate ucspi-tcp & daemontools, asi bych se zameril
| na promennou RELAYCLIENT (nastavit podle networkmasky ci ip adresy) a spolu
| s obsahem hlavicky (FROM) bych to filtroval jeste pred vlozenim do
| qmail-queue. Myslim, ze Bruce Guenter (odkaz na jeho stranky najdete urcite
| na qmail.org) udelal jakysi filtr (qmail-qfilter??? - uz se nepamatuju).

Lepsi to bude resit uz v smtp komunikaci (jak uz nekdo zminil), pokud
to je mozne.

| Skoda, ze neco podobneho nejde delat uz v qmail-smptd.

To je myslim nepochopeni filozofie qmailu. Djb tam proste nedal
(umyslne, ne ze by to neumel ;-) to, co povazuje za zbytecnost.
Zvazil bych, jestli to do qmailu rvat za kazdou cenu nebo
bude lepsi pouzit jiny MTA.

| Kdyztak se jeste mrknete, jak funguje qmail-inject.

Toto s tim vubec nesouvisi. Predpokladam, ze ti uzivatele
posilaji postu z klientske stanice a qmail-inject neprijde ke slovu.

  Mira Tempír, student at fi.muni.cz
   <xtempir at informatics.muni.cz>