2 autonomni systemy, 2xprovider, routing

Daniel Prynych Daniel.Prynych na hornet.cz
Čtvrtek Květen 31 15:29:00 CEST 2001

Dne Čt, 31 kvě 2001 jste napsal(a):
>______________________________________________________________

>posta podle
>kdyz to

>vhodne
>
>pojede O.K. ?
>dobra, snizim TTL, pockam, pak v noci prejdu, ale to neni cele.
>1.Napsal jsem tam, ze druhy provider bude zalozni jak s tim ?
>2.Jak s presunem DNS? Nejdriv primar ?
>3.Nekdo tu napsal, ze nektere servery kesuji o106 bez ohledu na
Mam dojem ze cachuji podle vaseho ttl ale nekteri maji nastavenou
horni hranici pres kterou nejdou.

Zkusil jsem tuhle jen tak pro legraci nastavit na jedne domene (zatim na
ni nic neni) ttl 7 dni a pozdeji provedl zmenu sekundarniho serveru.
Na CESNETU A SEZNAMU meli spravne udaje asi do 24 po zmene na NICu
ale napr. na Contactelu je drzeli prave tech 7 dni.

>nase TTL a ja bych tomu veril. Slysel jsem, ze nektere servery
>maji "natvrdo" nabouchano dost zaznamu a obnovuji to tydne.

Zmenite nastaveni DNS tak ze primar zustane tak jak je a zmenite sekundar na
druheho providerq, a provedete zmenu na NICu ted pockate az probehne zmena
na NICu a minimalne jeden den nez ze rozprostrou zaznamy po siti. Pak zmenite adresu
serveru a (nejlepe v noci) zmenite nastaveni DNS a druhy den pozadate NIC o zmenu
ten ji o pulnoci provede. Nez si ostatni servery presunou nove zaznamy tak zkusi kontaktovat
primar ten jim neodpovi, zkusi tedy sekundar ten je ale uz u noveho provozovatele a ma nove tudiz
spravne zaznamy a vse tedy funguje dal.
Je ale dobre hned na zacatku pozadat noveho provozovatele aby povolit relay pro postu na Vasi
domenu a pri prvni zmene DNS umistit nastavit MX zaznam na nej. Prvni bude vas mail server druhy
na soucasneho providera a treti na vaseho noveho providera. Pri druhe konecne zmene samozrejmne
zaznam na byvaleho providera smazete.
Dalsi problem je ttl pokud budete mit nastaveno ttl treba na 3 dni je potreba ho zmenit na kratky interval
treba 2 hodiny a prodlozit doby na rozprostreni zaznamu na tyto tri dni.
Je to mozna trochu opatrne ale spolehlive to funguje  a pokud nepospichate ...
Dan