Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Čtvrtek Listopad 1 12:35:10 CET 2001

On Thu, 1 Nov 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Ano, je to vazne neprijemne nechat se nachytat na hruskach, bohuzel
> jsou lide, kteri si svou vlastni chybu nepriznaji i kdyby to meli zlatym
> pismem jako epitaf...:-((((
>
> Zalov v pameti, kdopak asi misto Tebe psal toto:
>
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/127981.html
>
> Cituji:
> Linus & spol. QA delaji, ale maji na to delsi cas (celou existenci
> stabilni rady). Pokud chcete kratsi cyklus, vyuzijte toho, co delaji
> distributori. Ti se snazi splnit QA kazdeho pul roku a docela jim to
> jde.

> [...]

Ano, ten kod se objevil z niceho. Nikdo ho nikdy nekontroloval. Nikdo z
tech, kteri zaplaty pisi, nikdy netestoval a neladil. Nikdo na svete asi
nedokaze se rok vrtat ve zdrojaku, aby konecna uprava mohla byt oznacena
jako finalni (a mohl se odlepit od stolu, aby se treba vyspal).

Nikdo nikdy nenapsal nic s nadsazkou. Ze vsech minulych verzi jadra se da
odvodit, ze Linus nikdy nezkontroloval vubec nic.

Linus take pravdepodobne necte l-k, aby videl, co se deje a reagoval na
stiznosti, ktere prichazeji. Pravdepodobne takova cinnost vubec nebude
neco, cemu se rika ladeni a odstranovani chyb.

Jedine, co se z te vety da odvodit je, ze Linus neotali v vydanim release
a ze pracuje tak, jak jsem napsal, tj. ze rada jader na sebe navazuje a
vyvoj pokracuje, tj. ze neceka na zadne extra-super-stable jadro, ktere
jste po nem chteli (resp. jste tvrdili, ze 2.4.0 takove uz melo byt a ja
jsem napsal, ze to tak neni).

Ten rozpor tudiz bude asi uplne nekde jinde.

Opet se snazite predlozit teorii, ze by Linus mel delat uplne vsechno sam,
coz je spatne. Linus nemuze byt vyvojarem, sledovat prichazejici zaplaty,
kontrolovat jejich obsah, zabyvat se strategickymi zmenami v jadru,
zaroven delat zatezove testy a QA (nejlepe alespon mesic pred kazdou
release), starat se o bug-tracking system, u toho zit svuj vlastni zivot a
mit cas se treba vyspat.

Skoda, o tomhle jsem take uz psal. Asi jsi si toho vubec nevsiml. Dokonce
jste s tim i v jednu chvili prekotne souhlasili.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz