Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra?

Čtvrtek Listopad 1 12:56:27 CET 2001

On Thu, 1 Nov 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	A toto napsal kdo?
>
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/128025.html
>
> Citace:
> Linus QA dela, sleduje l-k. jeho cylus stabilizace je ponekud delsi
> (podle
> poslednich jader tak 3 roky). Proc by mel v mezidobi vyhovet
> nejprisnejsim
> pozadavkum jakymkoliv svym jadrem?
>

> To se pak vazne hodne tezko diskutuje, kdyz po chvili jeden diskutuji
> tvrdi, ze neco nerekl, ackoli je to stenograficky zaznamenano... Naopak,
> to ze QA v mnoha bodech stoji za starou backoru a celkove docela skripe
> [...]

Je velky rodil, pokud se bavime o QA, ktere chcete Vy a pro ktere horujete
se Stanem (tj. vyvojovy team 80-300 lidi) a pokud mluvime o QA, ktere
stiha delat Linus (a ktery prokazatelne funguje, protoze podle Tvych
vlastnich slov je 2.2.19 solidni na rozdil od 2.2.0, ktera je solidni
ponekud mene).

To same plati o vyvoji, ktery je ve firme unifikovany a v pripade jadra
Linuxu velmi diverzifikovany (tj. zakladni stabni kultura pri vydavani
jadra existuje, ale existuji i jadra distributoru, ktera z casti stoji
mezi jednotlivymi oficialnimi releasy a zcasti zasahuji do
mimo-mainstreamoveho vyvoje [pouzivani externich zaplat a rozsireni]).

Pokud se budete opirat o to, ze budete slucovat tyto rozdilne veci a
kontexty, pak tzv. rozpory jiste najdete. Ovsem za argument to nepokladam.

Problem je v tom, ze vy sice chcete perfektni QA, ale nemate ani potuchu,
jak by to melo fungovat (tj. organizacne, lidske zdroje a finance). Natoz
abyste meli alespon nastin predstavy o tom, jak to funguje dnes (sverepe
tvrdis, ze Linus netestuje a nevenuje se ladeni a vylepsovani kodu a
zaroven vychvalujes jeho vysledky v posledni [jiz temer uzavrene] rade).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz