DBI

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Čtvrtek Listopad 1 16:00:51 CET 2001

On Wed, Oct 31, 2001 at 08:21:25AM +0100, Petr Hracek wrote:
> Vazeni
>
> pred casem jsem napsal svuj dotaz ohledne PostGreSQL.
> Pod Windows nechci aby to chodilo, takze davam prednost ciste Linuxu.
> Nechci instalovat PostGreSQL pod Windows a dotazovat se na Linuxovy
> PostGreSQL
> bych musel mit dve masiny.
>
> Ale jedna odpoved byla Perl a DBI.
> Ma otazka je co to je DBI. DataBase Interface?! A kde se da sehnat. Je
> soucasti Perl.
> P.S. Nechci to davat na Webove rozhrani.
>
> S pozdravem

Abstraktni rozhrani pro pristup k obecne databazi pres SQL,
jde napsat aplikaci pouzivajici jednu databazi a pak zmenou par radek
prejit na jinou (CSV => DBF => MySQL => PostgreSQL => Oracle) podle
Vasi momentalni nalady a potreb.

Pro kazdou databazi je DBD (driver) (treba u PG specificky vazany na verzi).

Kde se to da sehnat:
 - jako RPM v distribucich (ale musite mit spravnou verzi PG k RPM DBI)
 - stahnout ze CPAN:
   (jako root)
	perl -MCPAN -e shell;
	install Bundle::DBI
	install DBD::Pg
   Asi vas to donuti stahnout i posledni verzi Perlu a tak --- coz mi ale
   v dusledcich prijde mnohem jednodussi nez pracovat s RPM baliky.

Existuje _velmi_ dobra kniha od O'Reilly "Programming the Perl DBI" (myslim),
prislo mi, ze to je dobra investice.

V podstate cely co to dela je, ze vy ze skriptu zadate SQL dotaz a v ono
vam vyslednou mnozinu dat pekne po radcich vraci.

Pekny den
--
Vaclav Stepan
w na linux.fjfi.cvut.cz