RPM: Failed to find Provides: Vyřešeno

Pátek Listopad 2 06:00:47 CET 2001

On Thu, 1 Nov 2001, Marián Kyral wrote:

> Výsledky strace:
> 1. rpm hledá některé soubory v /etc/rpm a já je mám v /usr/lib/rpm.
>       udělal jsem link na /usr/lib/rpm.
> open("/etc/rpm/i386-linux/macros", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file
> or directory)

To je zajimave. A to bez toho linku predtim chodilo?

> 2. hledá soubor specpo. balíček vůbec nemám naistalovaný, nainstaloval
>     jsem. Teď mám české popisky :-))

Pozor na nej. Pak nekdy nainstalujete balik s jinou popiskou, a ono to
bude tvrdit, ze je tam porad ta stara. Dokonce i v anglictine. Ale lidi
z RH nejak nepochopili, proc mi to pripada jako spatne chovani.

> 3. hledá soubor macros.db1 (součást balíčku rpm). V systému jej vůbec
>     nemám !! a nevím jak se stratil :-(( Vytáhnul jsem soubor z balíčku.

Ten soubor to pri instalaci smaze, kdyz to zjisti, ze pouzivate novy
format databaze (db3). A neni dobry napad ho tam davat zpatky.

> 4. z výpisu kolem find_provides jsem se moc nedozvěděl:
[...]
> read(10, "\33(K\n", 8192)               = 4

Ono je v zasade to vysvetleni tady. :)

> [root na nest tmp]# echo | /usr/lib/rpm/find-provides
> + alias 'rm=rm -i'
> + alias 'cp=cp -i'
> + alias 'mv=mv -i'
> + '[' -f /etc/bashrc ']'
> + . /etc/bashrc
> ++ echo -e '\033(K'
> [...]
> Nevím jestli to v Bash 2 z RH 7.1 funguje, ale rozhodně to
> nepatří do bashrc, ale do profile.

Jestli neco nekam nepatri, tak do environmentu nepatri
BASH_ENV=$HOME/.bashrc :P