RPM: Failed to find Provides: Vyřešeno

Pátek Listopad 2 22:33:46 CET 2001

On Fri, 2 Nov 2001, Pavel Kankovsky wrote:

> Pozor na nej. Pak nekdy nainstalujete balik s jinou popiskou, a ono to
> bude tvrdit, ze je tam porad ta stara. Dokonce i v anglictine. Ale lidi
> z RH nejak nepochopili, proc mi to pripada jako spatne chovani.

V soucasne dobe by se to melo chovat jako normalni gettext, tj. ostatni
lokalizovane programy. Popisky se zenou pres stejny mechanismus, ale s
odchylkou, ze se pri porovnavani vychazi z EN popisky (lokalizovane) a ne
z popisky, ktera je uvnitr RPM baliku.

Duvodem je udrzeni konzistence a uplnosti prekladu i pri upgradech balicku
(pak by diky zmene SPEC souboru uz nesedely preklady). Take se to da
vysvetlit tak ze i anglicke popisky se berou z locale a ne ze SPEC souboru
(odkud se berou az v pripade, ze v systemu nejsou ty 'lokalizovane'
hlaseni ze spec. baliku), takze vsechny popisky se udrzuji stejnym
zpusobem.

Driv se to totiz delalo tak, ze se vytvoril RPM balik s popiskami, ktere
byly ve SPEC souboru a pak se do hotoveho balicku injektovaly preklady
(doplnovaly se tak proto, aby se kvuli popiskam nemuselo vse znovu
prekladat a riskovat tak pripadne nove problemy). Tento zpusob byl dost
neohrabany a velmi tezko se udrzovala konzistence vsech jazykovych
prekladu (mel jsem s tim problemy i sam v CZ mutaci).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz