Sun USB keyb a "AT keyboard not presented"

Richard Richter richter na bgs.sk
Pátek Listopad 2 09:26:12 CET 2001

Preji pekny den...

Nedavno se mi splnil sen a stal jsem se vlastnikem klavesnice Sun Microsystems
TYPE 6 USB. BIOS s ni nema problemy, bez problemu funguje okamzite po zasunuti,
do setupu se dostanu, vse OK. Windows chvili chrochtali diskem - a pak take bez
problemu. V linuxu se mi objevil zadrhel. Kdyz se linuxove jadro pokousi vysilat
pro ledky, dopadne to vzdycky na nejaky timeout... ted to tady nemam, ale je to
v drivers/char/pc_keyb.c (grep 'AT keyb') ;-)...

(Jadro: 2.4.12 z debianovske woody distribuce, stazeno z debian.cz, stejne se
ale choval i kernel z kernel.org. (To je ten, kteremu se rika vanilla? Proc
vanilla? :-)))

Prvni krat vypise tu hlasku s cislem ed, a pak jeste s fe (nejsem si jist temi
cisly, ale melo by to tak byt), s tim, ze kazdy toto vytimeoutovani trva
sekundu. Asi dve sekundy proste klavesnice nejde, i kdyz se zadny stisk nestrati
a vse se pak vypise. Tento timeout se objevuje pri CAPS LOCKU, SCROLL LOCKU a
samozrejme NUM LOCKU, s tim, ze kdyz mam jednu konzoli nastavenou jinak, nez
druhou, tak take pri prenuti z konzoly na konzoly. Hlavne kdyz rad vyuzivam CAPS
LOCK, je to nekdy bolest. :-)))

Verim, ze se mu nemusi ta klavesnice zdat byt celkem AT... :-))) Klaves je
trosku vic... ale zajimave, ze nema zadny jiny problem, jen s tim vysilanim.
Umel bych to mozna vypnout v jadre (ten timeout), ale to je jen reseni dusledku.
Kde muze byt pricina? Jo - zapomnel jsem - ty ledky se samozrejmne NEMENI. Po
bootu linux jadra proste toto odejde.

Mam dokonce dojem, ze jsem vypnul v jadru USB HID podporu - klavesnice nadale
sla, ale nadale s tim samym problemem. Myslel jsem si, ze bych tim dal "vic
slovo BIOSu" (asi to je blbost :-)), ale jadro zrejme pracovalo s klavesnici s
tim, ze USB veci obstaral bios, ale problematiku toho vysilani melo stale na
starosti jadro. Fakt nevim. Jen nechapu, proc je to naprogramovano takhle
specificky. Pochybuji, ze BIOS ma nejakou specialni starost o to, jestli to je
Sun keyb... a nechce se mi verit, ze by to byl problem vsech USB keybu pod
linuxem.

S pozdravem... Virgo

Richard Richter (richter na bgs.sk)
Application Programmer, Business Global Systems a. s.