RH Linux7.1: dva shelly v init[S] !?? (dlouhe)

Jiri Fuksa fuksa na fzu.cz
Pátek Listopad 2 14:16:14 CET 2001

Dobry den;

    na uvod musim rici, ze RedHat linux pouzivam nekolik let. Za tu dobu
jsem s nim
velmi spokojen a vystacil jsem doposud pouze s upgradeovanim baliku a
pripadnou
upravou konfiguracnich souboru. Jako administrator (a jediny uzivatel
stroje) jsem nebyl nucen pronikat hloubeji do systemovych skriptu takze
se v nich nevyznam a tudiz do nich nezasahuji. Nicmene mi vznikl
naledujici problem (ktery jsem mozna zpusobil
sam, ale nevim cim a jak):

   Po prechodu do 'single-user' modu jsou pritomny dva shelly bash a sh.
Zjistil jsem to pote co jsem upgradoval obvyklym zpusobem rpm balicky
(mozna jsem nekde neco zvoral) v jednouzivatelskem modu. Po restartu
bylo vse v poradku. Kratce pote mi redHat v emailu oznamil dalsi
upgradovane baliky, a tak jsem chtel opakovat stejny postup jako vzdy,
tj. init 1 a po tom rpm -Uvvh ...i386.rpm (nejdriv jako --test a kdyz
bylo vse v poradku tak naostro).
Pritom se mi stalo, ze prikazy nebyly interpretovany spravne: chybela
pismena, anebo
prvni pismeno anebo se objevily nova pismena pred zadanyhm prikazem.
Privolany odbornik, mi rekl ze mam dva inity [1] a dva shelly - kazdy s
jinou
historii prikazu. A ze se prepinaji mezi sebou spise nahodne. Cim je to
zpusobeno  nedokazal zjistit: muze v tom byt nejaky `inicializacni' ci
ukoncujici script anebo  za to muze snad i jadro.

   Mam RH 7.1. Upgrade jsem provadel s jadrem 2.4.3-12 (od RH ze site).
Dnes jsem updgradeoval na jadro 2.4.9-6 (take od RH). Problem pretrvava.

Jedine co se mi podarilo, je ze umim rucne zabit druhy shell= bash od
druheho initu.
Pak zustane jen jeden shell, ale dva inity. Pokud zabiji (kill -9 ..)
druhy shell
prepne se Linux z level 1 na level 3, kde funguje vsechno normalne.

Navic jsem si overil ze po prechodu do initlevel 1, se neukonci
X-server, a druhy uzivatel muze v X-serveru nerusene pracovat dal; pokud
root rucne X-server nezabije.

Nevim, kde hledat. Poradte.
                                 Jiri Fuksa, Praha