RH Linux7.1: dva shelly v init[S] !?? (dlouhe)

Pátek Listopad 2 22:20:23 CET 2001

On Fri, 2 Nov 2001, Jiri Fuksa wrote:

> Po prechodu do 'single-user' modu jsou pritomny dva shelly bash a sh.
> Zjistil jsem to pote co jsem upgradoval obvyklym zpusobem rpm balicky
> (mozna jsem nekde neco zvoral) v jednouzivatelskem modu. Po restartu
> bylo vse v poradku. Kratce pote mi redHat v emailu oznamil dalsi
> upgradovane baliky, a tak jsem chtel opakovat stejny postup jako vzdy,
> tj. init 1 a po tom rpm -Uvvh ...i386.rpm (nejdriv jako --test a kdyz
> bylo vse v poradku tak naostro).

V single user modu ma shell jako $HOME nastaven koren (/), takze historie
se objevi v souboru /.bash_history. sh je symbolicka linka na bash. V
normalnim runlevelu 3 nebo 5 mate $HOME=/root, takze je ta hitorie nekde
jinde.

V dnesni situaci neni potreba pri upgradu prechazet do single user modu.
Staci upgradovane sluzby restartovat (v pameti by bezely stale stare
binarky). V pripade upgradu knihoven by se mely restartovat vsechny
programy, ktere je pouzivaly (aby v systemu nebyly spustene stare binarky,
ktere stale pouzivaji stare knihovny).

> Pritom se mi stalo, ze prikazy nebyly interpretovany spravne: chybela
> pismena, anebo prvni pismeno anebo se objevily nova pismena pred
> zadanyhm prikazem. Privolany odbornik, mi rekl ze mam dva inity [1] a
> dva shelly - kazdy s jinou historii prikazu. A ze se prepinaji mezi
> sebou spise nahodne. Cim je to zpusobeno nedokazal zjistit: muze v tom
> byt nejaky `inicializacni' ci ukoncujici script anebo za to muze snad
> i jadro.

Nemuzete mit dva procesy s cislem 1, spis to budou ruzne dva procesy. Co
rika pstree?

> Navic jsem si overil ze po prechodu do initlevel 1, se neukonci
> X-server, a druhy uzivatel muze v X-serveru nerusene pracovat dal;
> pokud root rucne X-server nezabije.

To zalezi na tom, jak to bylo spusteno - pokud prikazem startx, pak se
neni cemu divit (init to nevi). Pokud grafika bezi diky runlevelu 5, pak
prechod do jineho by mel Xy ukoncit.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz