upgrade na gcc3 [delší]

Pavel XPJ Jisl pavel na cetoraz.info
Čtvrtek Listopad 1 21:03:33 CET 2001

DD,

,+---[ Dne středa 31. říjen 2001 09:01 Milan Kerslager napsal(a) ]---+'

|  On Wed, 31 Oct 2001, Lukas Marsalek wrote:
|  > MPlayer0.50 vedel sem, ze je treba na kompilaci jiny gcc nez gcc-2.96,
|  > tak jsme pri instalaci zrusil gcc2.96 a vybral na nainstalovani baliky
|  > gcc3-3.0.1 Jenze se nainstalovaly obe sady baliku a pri kompilaci to
|
|  BTW: nektere veci jsem zkousel a opravdu - s cistym GCC 3.x se mi
|       nepodarilo prelozit nektere veci, ktere s verzi 2.96 prelozit jdou.
|       GCC 3.x nepouziva zatim zadna distribuce.

tak to je svatá pravda. Kompiloval jsem si gcc3 jak ze zdrojáků, tak jsem
zkoušel distribuční (z RH 7.2 a před tím z rawhide). A co mi napíše při
kompilaci mplayeru 0.50, který ho "nutně vyžaduje a jinak vám spálí monitor,
poškrábe plotny na HDD a dokonce i film z CD-R smaže?" Toto (pokus s gcc3,
které je v RH 7.2):

<copy>
Detected host architecture: i386
Checking version of gcc3 ... 3.0.2, ok
</copy>

a pak po make:

<copy>
win32.c: In function `expIsBadWritePtr':
win32.c:3078: Unrecognizable insn:
(insn 87 62 88 (parallel[
            (set (reg/v:SI 3 ebx [44])
                (const_int 0 [0x0]))
            (clobber (reg:CC 17 flags))
        ] ) -1 (nil)
    (expr_list:REG_UNUSED (reg:CC 17 flags)
        (nil)))
win32.c:3078: Internal compiler error in extract_insn, at recog.c:2218
Please submit a full bug report,
with preprocessed source if appropriate.
See <URL:http://bugzilla.redhat.com/bugzilla/> for instructions.
make[1]: *** [win32.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/xpj/tmp/MPlayer-20011028/loader'
make: *** [loader/libloader.a] Error 2
[xpj na eXpee MPlayer-20011028]$
</copy>

Co si pak má o tom člověk myslet...

Vzpoměl jsem si potom na jeden FAQ soubor, který byl u nějakého staršího
mplayeru. Dotaz byl "I need gcc 3.x? Super! I have one from RedHat
Rawhide/Mandrake Cooker" a odpověď ve stylu: "No! They used to compile this
their gcc 2.96, so their gcc 3.x is the same shit like 2.96!!!" Takže jsem si
zkompiloval gcc3 ze zdrojáků (make bootstrap), ale žádný rozdíl (tedy,
chybové hlášení vidím stále stejné :) Takže zvesela kompiluju skrze 2.96 a
koukám se na divx filmy...

S pozdravy Pavel

--

-[ xpj(at)no!future/cetoraz ]------------[ iso8859-2 ]-