linux na 486 8M ram 100M HD pcmcia xircom

Zdenek Havelka madloki na mail.cz
Neděle Listopad 4 04:16:48 CET 2001

On 02-Nov-2001 Lubos Moscovic wrote:
> [...]

Debian - instalovat po siti. Vleze se pod 100MB (cca 70MB). Instalovat se da
via http (apt). Jak po restartu nabehne vyber baliku, ukoncit. Pak
doinstalovat via dselect jen required. Pokud jde o usporu mista a neni to
wokstation, lze pak usetrit napr. na /usr/[share/]doc, nebo info + tex apod.

Tech 8MB ram je dost malo na to, aby na tom rozumne bezely nejake sluzby pro
vice lidi.

Osobne mam doma maly disk, a v mechanice CD s /usr/[share/]/doc, haldou
dokumentace, takovymi zverstvy jako staropice a necht!skape, nejakymi
gamesami & - proste v systemu je vse, kde ma byt, jenze jako symlinks na to
CD. A protoze ISO-9660 nebyl tak docela to prave orechove, mam na cd normalni
ext2 (-m 0 , ro), pri startu systemu se detekuje, jestli je v mechanice CD s
konkretnim souborem a velikosti, a kdyz jo, mountuje pres loop. Na tom cd je
taky hromada ceskych zdroju (Linuxove noviny, ruzne manualy atp) a
vetsina te dokumentace ma na tom CD databazi pro htdig, ktera je symlinknuta
do systemu - takze obsah vetsiny toho CD se da pekne prohledavat.

Vetsiny proto, ze kdyz jsem to zkusil na cele (mimo jine tam mam temer komplet
RFC), htdig uz to proste neuchodil (nevytvoril db).

Do budoucna to planuju zmenit, a misto CD-R pouzit CD-RW (40.- Kc)

BTW, obvykla sranda je z CD nahodit Netscape, pak prohodit CD za nejakou
muziku - skoda jen, ze necht!skape je tak verny sve prezdivce ...
---
Zdenek Havelka
madloki na mail.cz