kde sehnat bezdiskouvou stanici

dan na ohnesorg.cz dan na ohnesorg.cz
Neděle Listopad 4 17:06:09 CET 2001

On Sun, Nov 04, 2001 at 10:42:48AM +0100, Robert Vojta wrote:

>   Takze to nejsou bezdiskové stanice o kterých tady jde řeč. Jinak máte
>   problém s tím, když potřebujete upgrade něčeho, musíte tam zůstat dokud
>   všichni neodejdou, nebo dělat jednu mašinu podruhé ručně, atd. atd. Není to
>   tak elegantní ...

Test typu if `cat /etc/version` ==
`cat /mnt/server/etc/version`... zajisti take bezpracnou
distribuci zmen. Staci masinu restartnout nebo udelat neco jako je v dxt -
polozka v menu obnov konfiguraci. Tam se pouziva pro nove vygenerovani
XF86Config, ale to uz je detail.

>   Tak si jen tak cvičně někde zkuste 100 switch, 100 server a 100 stanice,
>   uvidíte ten rozdíl ;)

To si cvicne muzu skusit, ale takovy switch neni
to nijak levna hracka. Skoro bych rekl, ze je levnejsi nakoupit disky do
stanic.

>   Já myslel, že ten počítač má člověk na práci a ne na to aby se díval na
>   animované bannery, přes ně tahal terminál, ... Zkuste se zeptat Pavla Janíka
>   jak nasazovali SuSE a bezdiskové stanice ve Škodovce [ nebo kde to bylo, teď
>   už přesně nevím ], taky žádný disk, všechno po síti, ... Jinak k bannerům
>   a spol, já to zkusím až budu v práci a pak Vám napíšu jak to fachá ...

Tady je jeden zasadni rodil, ve skole je ten pocitac predevsim na hrani.
Ti lide delaji tak hodinu semestralku a pak si X hodin hraji. Ale to
je dobre, protoze i pri tom se hodne nauci, casto vice nez pri
delani semestralky. A ja nechci aby na linux vzpominali jako na tu pomalou
vec, co je porad otravovala.

>   Proč bych to dělal? Sám víte jak je X protokol nenažraný a jiný screensaver
>   než blank screen není povolen, sviní to síť.

No konecne si rozumime. Samotna instalace Xfree se meni jednou za rok.
Pocitam, ze do nfsrootu, ktery je nasazen pro vyuku jsem hrabnul naposledy
pri upgrade na X 3.3.6 a pri zavedeni podpory AGP pro i810
chipset. Takze neni problem ji mit na stanici a startovat X bleskem a ne
svinit sit tim, ze se budou tahat pres nfs a ze se fonty k nim budou tahat
pres xfs. Na fonty saham mozna jeste mene casto.

Pokud se na tomhle shodneme, tak uz je to jen o
tom, jak vyresit dalsi krok. KDE se take nememi prilis casto. Takze by
bylo mozne mit ho lokalne a po siti tahat jen aplikace, ktere se meni
casto. A to v zasade neni neresitelny problem. Ma urcite problematicke
aspekty, ale globalne muze prinest znacny uzitek v
podobe vyssi rychlosti prostredi a spokojenejsich uzivatelu. Mimo jine
nebude nutne probirat aplikace na serveru, aby tam nahodou
nebylo instalovano neco, co muze ostatni omezit, jako jsou treba
ty screensavery a nebo prehravace videa.

Toz takle to vidim ja.

>   BTW kolik tam máte připojených počítačů, že to "nezvládá"?

Bezne pri hodine bezi 13 stanic. No spise 11, ty dve
jsou 486 s blbou grafikou kam si lide neradi sedaji. Na stejnem switchi je
pak jeste dalsich 8 stanic, ktere ale nepouzivaji X a jsou jen lognuty
na novellsky server. K tomu
se pak jeste pricitaji nahodne spoustene stanice mimo ucebnu, tech
byva tak max 8.

zdravim
dan

 / Dan Ohnesorg                              Dan na ohnesorg.cz \
<  Jinočanská 7                        252 19  Rudná u Prahy  >
 \ tel: +420 311 679679 +420 311 679976 fax: +420 311 679311 /