kde sehnat bezdiskouvou stanici

Robert Vojta robert na v0jta.net
Neděle Listopad 4 10:42:48 CET 2001

dan na ohnesorg.cz writes:

> Ony se ty stanice chovaji jako jedna masina. Akorat si misto
> mountovani rootu pres nfs montuji lokalni disk, ktery obsahuje vsude uplne
> to same. Kdyz to odejde do kytek, nakopiruje se ze serveru to same, navic
> to ted vylepsim o ten figl s netcatem, ktery se tenhle tyden v
> koneferenci. Disk muze byt pripojen ro, takze nevadi vypnuti v
> libovolnem okamziku. Jediny rozdil je, ze misto toho aby se to
> tahalo rok pres nfs to nabehne z disku, ktery je radove 100x rychlejsi nez
> sit.

  Takze to nejsou bezdiskové stanice o kterých tady jde řeč. Jinak máte
  problém s tím, když potřebujete upgrade něčeho, musíte tam zůstat dokud
  všichni neodejdou, nebo dělat jednu mašinu podruhé ručně, atd. atd. Není to
  tak elegantní ...

> Je tam switch 100 server a 24x 10 ke stanicim, povazuji to za jednak
> levnejsi nez 100 an 100 switch a jednak za lepsi z
> hlediska rozdeleni zateze.

  Tak si jen tak cvičně někde zkuste 100 switch, 100 server a 100 stanice,
  uvidíte ten rozdíl ;)

> Tak si stahnete v mozille stranku, kde je vicero animovanych banneru a
> pred ni si otevrete konsole a tahejte ho po obrazovce. Jednou kdyz
> aplikace pobezi z lokalu a jednou pres sit. To je naprosto nesrovnatelny
> rozdil. Zvlast, kdyz ta mozilla nebezi na serveru jedna.

  Já myslel, že ten počítač má člověk na práci a ne na to aby se díval na
  animované bannery, přes ně tahal terminál, ... Zkuste se zeptat Pavla Janíka
  jak nasazovali SuSE a bezdiskové stanice ve Škodovce [ nebo kde to bylo, teď
  už přesně nevím ], taky žádný disk, všechno po síti, ... Jinak k bannerům
  a spol, já to zkusím až budu v práci a pak Vám napíšu jak to fachá ...

> A nebo take moc pekne, spustte si na stanicich screensaver jak v nem
> letaji netopyri.

  Proč bych to dělal? Sám víte jak je X protokol nenažraný a jiný screensaver
  než blank screen není povolen, sviní to síť.

> Nemyslim si, ze bych mel hledat problem, proste neni mozne srovnavat
> rychlost jakekoliv site s lokalnim socketem.

  To je pravda, ale vaše řešení nesplňuje bezdisková stanice, _okamžitá_
  správa jedné mašiny, kdy změna se promítne ihned, ...

  BTW kolik tam máte připojených počítačů, že to "nezvládá"?

--
Robert V0jta

  Never test for an error condition you don't know how to handle.  --Steinbach