OT-VYRESENO: Proc Windowsaci tolik odmitaji prikazovy radek

Pondělí Listopad 5 23:00:11 CET 2001

On Mon, 5 Nov 2001, Pavel XPJ Jisl wrote:

> ,+---[ Dne neděle 4. listopad 2001 12:16 dan na ohnesorg.cz napsal(a) ]---+'

> A jen tak mimochodem, proc to tedy neumi automaticky??? Proc na to zvlastni
> program?

command.com sice vychazel z toho, co umely shelly v Unixech, ale byl
zamerne napsan jako jeho jednodussi bratr, protoze PC nedisponovalo
takovymi systemovymi zdroji, aby se s nimi mohlo mrhat (tj. napr.
neexistovala virtualni pamet, takze byla k dispozici jen hola RAM).

Podle puvodni smlouvy mel pry byt DOS verze 3.0 uz multitaskingovy (podle
smlouvy s IBM, kterou Microsoft podepsal a exkluzivne pak DOS vyvijel).
Bill Gates ovsem vzdy umel dobre vydelavat penize, takze teprve verze 3.3
byla stabilni a dalsi zmeny byly vzdy prevazne kosmeticke.

Smlouva byla postavena tak dobre, ze od ni IBM nemohla odstoupit, takze
Microsoft se diky dobremu vyjednavani a marketingu dostal tam, kde ho
vidime dnes.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz