Modules trident & snd-trident (trosku dlhsie)

Antala Mario Mario.Antala na swh.sk
Středa Listopad 7 10:49:03 CET 2001

       zdravim,

najprv config: Mandrake8.0,  PIII 800MHz ,128MBRAM,
audio Ali chipset M5451 (dufam, ze nekecam:-) spravne detekovany systemom

mal som mensie problemy pod X so zvukom a MPEG ( DVD) playerom.
v pripade, ze som spustil mixer, cele Xy zacali "sekat".
podarilo sa mi to vyriesit tak, ze po spusteni X-ov (KDE, Gnome,Window
Maker)
z konzoly este zavediem modul snd-trident (modprobe snd-trident) co spuosobi
to, ze trident zostava zavedeny, AC_97 codec tiez, ale zavedie sa aj
snd-trident a s nim
asi 8 dalsich modulov (medzi nimi aj snd-trident_AC_97_codec) a soundcore sa
zmeni
z trident na snd-trident. po tejto akcii je vsetko OK, ale:

1. ked zavediem iba modul snd-trident a nie aj trident (zmena v config
files), zvuk nemam vuobec.
2. ked najprv zavediem snd-trident a az potom trident, takisto nemam zvuk.
3. ked dam modul snd-trident do configuracneho suboru "modules" (niekde v
/etc), zavedie sa mi pri
starte, co vadi, pretoze sa zavadza ako prvy (trident sa zavadza az pri
X-och), co vadi (vid bod 2)
4. teoreticky muozem dat do "modules" aj trident aj snd-trident, ale nepaci
sa mi take riesenie.
je mozne nejako nastavit, aby sa mi s modulom trident spustal aj modul
snd-trident? (nejake
dependencies)
5. po zavedeni oboch modulov vsetko funguje, ale v Mandrake Control Centre
mi ukaze, ze nemam
ZIADNU zvukovku (asi mi vyhrava hdd:-) a este mi ukazuje nejake 3 nezname
PCI zariadenia (kontroloval som ich podla vendor ID a je to modem a nejake 2
bridge (sedi aj podla lspci).
 kde su nejake config subory (dufam, ze nejake su) odkial MdkControlCentre
berie nastavenia?
6. ked spustim mixer, tiez mi ukazuje az tri zariadenia. 2 unknown, tie
nefunguju a jedno CirrusLogic
a tym sa da ovladat sound. odkial berie nastavenia mixer? je to vsetko
niekde v /etc?
7. preco mi MdkCC ukazuje, ze nemam zvukovku, ale mixer mi ukaze az 3
zariadenia a jedno aj funguje?
nepouzivaju spolocne config file-s?
8. muozem pri rekompilacii jadra nastavit pre trident, ze nema byt modul ale
nastavit "Y"?
grafickejkarte to napr. vadilo.
9. este ma napadlo... snd-trident muozem aj odstranit (rmmod), ale trident
nie, preco?

 takze tak. sorry, ake su nejake otazky primitivne a odpoved je jasna, ale
nie som su co sa tyka linuxu.
 ALE ucim sa :-)))

 diik

 GoRo