Alternativy k VNC (Was: Re: rh 7.2 windowsovati ? (was: rh 7.2 network restart))

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Čtvrtek Listopad 8 21:46:15 CET 2001

Pavel Kankovsky napsal:

: > > zkuste se podívat na projekt http://www.xwinx.org/.
: >    zatim to kresli dost pomalu (100Mb ethernet w2k => solaris - presun
: > okna cca 1.5 s), ale myslim (po zbeznym shlednuti zdrojaku cca. 5 min)ze
: > to pujde zrychlit.
:
: Problem je, ze (pokud to dobre chapu) xwinx funguje stejnou metodou jako
: VNC, totiz prenasi obsah obrazovky jako obrazek. Jenze prenos obrazku neni
: zrovna nejsilnejsi stranka X protokolu, ktery je (bez pouziti extenzi jako
: LBX nebo XIE) prenasi nekomprimovane. Mnohem efektivnejsi by bylo, kdyby
: se do X11 prekladaly rovnou kreslici operace (neco takoveho dela de
: facto Wine), ale k tomu by bylo potreba nadkriticke mnozstvi magie.

   Přiznávám, že nevím, jak se měří magie, takže možná nejsem
kompetentní, ale pokud mne paměť něklame, tak na stránkách VNC
inzerovali myšlenku napsat grafický ovladač, který by se vsunul mezi
grafický ovladač a GUI. Tam by se potom daly dělat psí kusy.
   Ale nevím, jak moc je ta myšlenka dotažená do realizace (je to staré
tak 2 roky?) a jestli se o to vůbec někdo pokusil. Rozhodně to znělo
docela realizovatelně (pro někoho, kdo umí low-level Windows). Kromě
jiného by se tím ušetřila do Windows grafická karta...

   Stejně by mně zajímalo, jakým způsobem funguje na W2K Terminal
server. Není to postavené na něčem podobném?

   V současné době to nemám možnost ověřit, víte o tom někdo něco blíž?

S přáním pěkného dne

Věroš Kaplan

PS: už si vzpomínám jak se měří magie ... je to v nějaké Zeměploše, že jo?
--
Věroš Kaplan < veros @ tac . cz >
Tacoma s.r.o, Staňkova 18a, Brno                           http://www.tac.cz/