Sedovy skript

Pátek Listopad 9 09:33:45 CET 2001

Milan Roubal píše:
> to nejde, sed je program ktery vezme radek, upravi, vezme dalsi radek,
> upravi
> a dava je zase jako radek, radek.
> potrebujete pouzit neco jineho, treba AWK
	Sed je program, který pracuje neinteraktivně nad vstupním proudem
dat, ale to neznamená, že se v něm nedají "programovat" i takové věci, jako
je práce nad několika řádky. K pochopení je ale lepší než obligátní RTFM
(ne, že by to v manuálu nebylo) použít dobrou učebnici unixu nebo dokonce
přímo knihu o sedu a awk od O'Reillyho. Z tohoto pohledu jsou nejzajímavější
příkazy N, H, h. O něco lépe se tyto věci dělají i chápou v perlu, ale sed
má zase tu výhodu, že je jenom jeden způsob, jak to udělat ;-).

Matěj Cepl píše:
> snažím si vytovřit skriptík na čištění výstupu z lynx -dump pro
> účely mailování (zkoušel jsem předtím i vilistextum, ale
> nevyhovuje mi a nedá se přizpůsobit). Udělal jsem si vložený
> skriptík, ale nějak se mi nepovedlo dosáhnout toho, aby se
> troj-(a více-)násobné konce řádku stáhly na \n\n.
	Něco jako

Michal Brandejs: UNIX - Linux, praktický průvodce. Grada, Praha 1996
Dougherty, Robbins: Sed & Awk (Nutshell Handbook). Oreilly & Associates, 1997
http://www.math.fu-berlin.de/~guckes/sed/