rh7.2 po uspesne instalaci nenabehne! (long)

radek.karaffa na ct.cz radek.karaffa na ct.cz
Pátek Listopad 9 12:10:29 CET 2001

a HODNE dlouho se vi, ze ve VIA 686B je chyba ;-)
problem je ten, ze VIA spolupracuje jen vyrobci MB a s M$

problem vidim jenom ten, ze nemuzete jednoduse pri startu
zvolit "nouzovy rezim" jako ve windows.

> Umite si predstavit, jaky by byl asi tak ohlas,
> kdyby MS vypustil nove Windows, ktery by standardnim
> zpusobem nebylo mozne nainstalovat, aby byly funkcni?

umim.

popisu Vam podobny pripad, ktery se mi stal na teto sestave:
Intel MB s chipsetem Intel 815 (ktery je tady take dlouho)
Matrox450, 2xHD WD 20GB, CD+CDRW,
MS Windows98

Po instalaci se windows98 sice spustily, ale nevidel jsem
sekundarni IDE radic (kde mam CD+CDRW).
Druha, peclivejsi instalace dopadla stejne.

Veskere dalsi ovladace pro MB/chipset a video jsem mel na CD
Toz jsou 2 moznosti:
1. rozebrat PC a prehodit kabel
2. dodat DOS ovladace CD (funguje - windows vidi CD pres DOS ovladac)
a huraaaaa

dodal jsem podle popisu ovladace pro chiset, agp, ide, ....
(je to asi 7 balicku a samo si to pokracuje a restartuje)
potom ovladac od Matrox450

po 1/2 dne pouzivani sly windows do kopru..

teprve 3. (slovy treti) instalace si jakz-takz sedla
(kdyz si uvedomim, ze jsem zacal rano a v teto chvili
bylo po pulnoci, vim co bych rekl na adresu MS support)
BTW tam jsem nevolal, mam uz zkusenosti, NIKDY to nikam nevedlo.

Problem nastal pri instalaci SW pro CDRW (WinOnCD dodane s CDRW)
Nevidel CDRW mechaniku jako CDR-W.
Po mnoha pokusech i s jinymi SW se stejnym vysledkem
(a totalnim nas... v dusi) jsem nasel na internetu jakesi patche
pro chipset 815 na opravu UATA IDE, aby byly videt CDRW mechaniky.
Jeste jsem je tam nestihl dat.

Vim, ze to co jsem popsal, nepatri normalne do linuxove konference,
ale prislo mi vzhledem k tumuto prispevku dobre popsat, jak to funguje
v komercnim svete Microsoft v kombinaci s osvedcenymi chipsety od Intel
;-)

Abych to tak shrnul - puvodne jsem se prihlasil do linuxove konference
abych se dozvedel pred upgrade sveho pocitace doma, na co si mam dat
pozor
a vyslo mi z toho, ze jsem upgrade na AMD s VIA 686B neprovedl.
Chtel jsem jit do MB s VIA266, ale po shlednuti videa na Tom's Hardware,
jak rychle hori AMD po spadnuti chladice, tak si radeji pockam.

A mimochodem, kdyz se mi instalace Solaris 8 na notebook DELL C800
zasekla hned na pocatku, take jsem nezacal vykrikovat ze SUN je na ....
ale zeptal jsem se, co delam spatne. Staci si pockat na nove HW release.
Mel byste si zvykat na jine chovani ve svete Unixu,
nekdy jsou problemy na nektere masiny OS dostat, pak tam ale bezi vecne.
Napr. na Sparc s CPU > 420MHz starsi Solaris take nainstaluji,
ale to je vsechno. Zadny login, zadna sitova komunikace.
Je na to nutno pouzit jinou metodu instalace.

Osobne to mam radsi, nez variantu,
ze instalace je jednoducha, ale musim ji delat kazde 3 mesice (MS) !!!

radek.karaffa na ct.cz