dva shelly v single user (II)

Jiri Fuksa fuksa na fzu.cz
Pátek Listopad 9 12:54:13 CET 2001

Zdravim

   Po prechodu do jednouzivatelskeho modu (rezimu) pres init 1, se perou
dva shelly: navzajem si ubiraji pismena z prikazu a z nich slozi novy
prikaz,
ktery pak ve vhodnou ci spise nevhodnou dobu spusti. Tim mohou spustit
cokoliv.
Zjistili jsme, ze jeden shell (bash) je shell ze ktereho byl spusten
prikaz init 1.
Po jeho zabiti se system chova zda se normalne. Mohl by mi nekdo
poradit, co je treba
opravit?

Pokud neni bash vcas zabit, system se kousne a zmrtvi.
V rezimu multiuser 3 se system chova normalne, az na dve podivnosti.
Jako uzivatel jsem mel spusteny X server prikazem startx z tty1. Zaroven
jsem se zalogoval na tty2 jako root. Stalo se, ze se tam vetrel druhy
shell nevim odkud a proc. A nastaly problemy jako v single useru modu.

Pozdeji se zase stalo ze se mnoho souboru cache.....gif objevilo v
adresari, kde nemaji co hledat. Vymazali jsme je.

Mohou tyto problemy souviset a nebo maji ruznou pricinu?

Mam redhat 7.1, jadro jsem upgradeoval nekolikrat az na verzi 2.4.9-13.
Linux bezi na starem pentiu pouzivam balicky pro i386.

Podle jedne rady, ktera prisla na muj predchozi dotaz, jsem stahnul
util-linux zdrojak a udelal rebuild. Nepomohlo to. Nevim uz, co s tim.
Prosim, poradte.

Dekuji,           Jiri Fuksa, Fyzikalni ustav, Praha