Nova instalace RH7.2 = same problemy

Robert Vojta robert na v0jta.net
Pátek Listopad 9 13:38:02 CET 2001

Adam Pribyl <covex na ahoj.fsik.cvut.cz> writes:

> Tohle vsechno je mi znamo, dokumentaci jsem cetl uz pred lety a ted ne
> jednou znovy, jen mi neni jasne proc  RH7.0 (jedna se o
> instalaci na stejnou partition na stejnem disku) byla dost chytra aby tam
> dala LBA32 a 7.2 mi tam nacpe linear... ale to je vskutku jen minoritni
> problem. LBA mi funguje ale az po rucni editaci.

  Proč když to znáte, jste to tam nenapsal při instalaci? Proč když Vám to
říkalo, že s největší pravděpodobností Vám to nenabootuje, jste to s klidem
odklepnul? Vypadá to tak, že jste to udělal naschvál aby jste mohl nadávat
... [ To nemyslím doslova tak jak jsem to napsal, ale je to jedna z verzí jak
se na váš příspěvek člověk může dívat ... [

>  To stale neni odpoved na moji otazku zda se v RedHatu nekdo cestinou

  Osobně si myslím, že neexistuje zamněstnanec RedHatu, který se češtinou
zabývá ...

>  Co mi na RH vadi je to ze po kazde nove instalaci musim stale dokola
> delat ty same ukony - nastavovat cestinu, instalovat fonty, nefungujici
> klavesy.. atd. Chapu, ze to resi aspon castecne ceska verze, ale proc to
> nemuzu byt uz v te US?

  US distribuce se vyvíjí na základě vývoje jednotlivých programů, které jsou
v ní obsaženy. Pokud bude podpora v daném programu, balíčku, bude i v US.
Fonty v US distribuci jsou iso-8859-2, čeština funguje od samého začátku po
instalaci a klávesnice funguje také, akorát v Xkách je vyměněná, protože se
rozhodli to změnit, ale to se tu probíralo víckrát. Jinak pomocí toho blbince
v KDE (jak to nazývá Feela ;) se to dá přepínat rovnou bez jakýchkoliv úprav.
RedHat se snaží dávat poslední, stabilní, odzkoušené verze produktů do svého
produktu a tím se zanášejí nové a nové problémy. Proč nemáme stejnou mapu
klávesnice jako předtím? Třeba v RH 7.1? Protože v 7.1 je 4.0.3 kde ta mapa
je, v 4.1.0 jsou mapy úplně jiné, promítlo se to do RH 7.2 US, které obsauje
4.1.0, ... A tak je to pořád dokola ...

> Nedavam to za chybu vam nebo komukoli kdo se na pocestovani podili. Ptam se
> zda je mozne to prosadit u RedHatu. Mam to psat na bugzillu?

  Záleží co. Většina věcí pro ně bug není, myšleno, že v daném balíku není
podpora češtiny. Samozřejmě, můžete to reportovat, ale oni se k tomu
s největší pravděpodobností postaví tak, že budou chtít od vás patch, případně
protlačení změny do originálního balíčku ...

>  Tzn. ze v instalatoru je tato informace ponekud zkreslena nebot se pta na
> jazyk kterym na nej bude mluvit instalator, nejsem si uplne jist ze je tam
> napsano ze tim padem se vam cely system default nastavi jak cesky.. to je
> to oc tu jde. Neni ovsem vylouceno ze jsem napovedu cetl nepozorne..
> naposledy jsem ji totiz pozorne cetl asi u te 7.0.

  Aha, moc pozorně instalaci nečtu, ale pokud je to tak, tak je to chyba
a beru zpět předchozí reakci ...

> Na zaver si neodpustim poznamku ze mi stale prijde ze guruove tohoto fora
> jsou prilis alergicti na vyjadreni nespokojenosti s necim, zvlaste pak
> pokud maji pocit ze se jedna i ignoranta zacatecnika... myslim ze to je
> zbytecne.

  Ne, myslím že jsou alergičtí na to, když někdo na někoho nadává, že si to
dovolil udělat blbě a ještě k tomu vám [ množné číslo ] to dal zadarmo... Ale
to jsou diskuse pořád dokolečka o tom samém ...

--
Robert V0jta

 Never test for an error condition you don't know how to handle it. --Steinbach