Nova instalace RH7.2 = same problemy

Adam Pribyl covex na ahoj.fsik.cvut.cz
Pátek Listopad 9 12:25:25 CET 2001

On Thu, 8 Nov 2001, Milan Kerslager wrote:

> Volba linear je jiny zpusob adresace sektoru na disku (misto trojice C/H/S
> jednou bylo). Klicove slovo LBA32 hledejte v archivu konference, dostanete
> vycerpavajici odpovedi.

Tohle vsechno je mi znamo, dokumentaci jsem cetl uz pred lety a ted ne
jednou znovy, jen mi neni jasne proc  RH7.0 (jedna se o
instalaci na stejnou partition na stejnem disku) byla dost chytra aby tam
dala LBA32 a 7.2 mi tam nacpe linear... ale to je vskutku jen minoritni
problem. LBA mi funguje ale az po rucni editaci.

> Pokud si koupite oficialni distribuci, dostanete pak i support. Nejaky
> zadarmo, nejaky za penize. Zdarma muzete reportovat problem, urcite se jim
> bude nekdo zabyvat:
>
> http://bugzilla.redhat.com/bugzilla/

 To stale neni odpoved na moji otazku zda se v RedHatu nekdo cestinou
zabyva. Predpokladam ze to nevite stejne jako ja, pripadne ted vite to co
napsal Pajasoft v dalsim mailu.

> Nemam pocit, ze je zakrsly. Dokonce je (na rozdil od jinych) porad mezi
> podporovanymi. Je take rozdil mezi pocestenim Instalatoru a mezi
> pocestenim dalsich programu, ktere v distribuci najdete.

 Co mi na RH vadi je to ze po kazde nove instalaci musim stale dokola
delat ty same ukony - nastavovat cestinu, instalovat fonty, nefungujici
klavesy.. atd. Chapu, ze to resi aspon castecne ceska verze, ale proc to
nemuzu byt uz v te US? Nedavam to za chybu vam nebo komukoli kdo se na
pocestovani podili. Ptam se zda je mozne to prosadit u RedHatu. Mam to
psat na bugzillu?

> Podpora jazyka znamena, ze se nainstaluji prislusne locale (tj. preklady
> hlaseni a dialogu pro ruzne programy). Volba jazyka Instalatoru implikuje
> nastaveny implicitni jazyk (/etc/sysconfig/i18n). Vse je pomerne jasne
> popsano v napovede Instalatoru (prelozene) a v originalni dokumentaci.

 Tzn. ze v instalatoru je tato informace ponekud zkreslena nebot se pta na
jazyk kterym na nej bude mluvit instalator, nejsem si uplne jist ze je tam
napsano ze tim padem se vam cely system default nastavi jak cesky.. to je
to oc tu jde. Neni ovsem vylouceno ze jsem napovedu cetl nepozorne..
naposledy jsem ji totiz pozorne cetl asi u te 7.0.

Na zaver si neodpustim poznamku ze mi stale prijde ze guruove tohoto fora
jsou prilis alergicti na vyjadreni nespokojenosti s necim, zvlaste pak
pokud maji pocit ze se jedna i ignoranta zacatecnika... myslim ze to je
zbytecne.