Vyvoj jadra vs. drivery [Was:Re: BugZilla jako zachrana vyvoje?]

Pátek Listopad 9 14:18:57 CET 2001

Milan Kerslager wrote:
> Podle hlasu, ktere zde zneji je videt, ze ti hlucni chteji jednak extremni
> stabilitu a take se nechteji smirit s omezenym mnozstvim featur. Takze bez
> kompromisu to nepujde.

	Omyl kamarade, jde o to, kam se Linux snazi etablovat. Myslim, ze
pozdeji se dojde na to (co nekteri jiz davno vi), ze neni mozne mit
jeden OS (se vsemi moznostmi jim poskytovanych), ktery bude zahrnovat
jak servery, enterprise oblast, desktop, tak i embedded zarizeni. Linux
tento smely cil ma (ja si myslim, ze to nebude tak zhave). Verze rady
2.4.X 'mely' byt vyraznym posunem do entreprise oblasti (bylo to
deklarovano), moje kritika padala na veci, stavy a skutecnosti, ktere v
enterprise oblasti nikdo neni ochoten akceptovat. Chapu, ze mnoho lidi
vidi hlavni problem v tom, ze Linux neni dostatecne 'desktopovy' - ja si
myslim, ze vyjma horkych novinek a vykriku posledni mody, je Linux
dostatecne desktopovy, je to hlavne otazka aplikaci, ne kernelu.

	Co jsem vynechal je serverova oblast - Linux se zde snazil etablovat od
zacatku existence, proc tedy veci stare nekolik let jsou jako 'horke
novinky' predstavovany az v soucasne dobe - napr. takova rozumna podpora
ATX vypinace?

	Posledni oblast - embedded zarizeni - Linux jsem nevidel, ale domnivam
se (napr. procesor Crusoe nevlastnim), ze se nejedna o 'mainstream'
jadro, ale o upravene, zhruba jako mame Java, Java2EE, lite verzi Javy 2
apod. Mylim se?

	Kompromis je samozrejme nutny vzdy, jinak to hyne, ovsem jsou oblasti,
kde se kompromisy, ktere jim nabizi Linux nejen nenosi, ony se dokonce
nestrpi. Pokud si nekdo mysli, ze lide (firmy, organizace, spolecenstvi,
oblasti atd. atd.) se budou menit quli Linuxu a ne opacne, pak ja osobne
si to nemyslim...