Lilo

David Jez dave.jez na seznam.cz
Neděle Listopad 11 10:43:12 CET 2001

> Vazeni pratele,
  Zdravim,

> Udelal jsem vsak jednu hloupost: Pri prvni instalaci jsem si nenechal
> nainstalovat lilo a udelal si jen bootovaci disketu. Lilo vsak potrebuji(
> abych mohl spoustet pres NTLDR za pomoci vytvoreni bootsek.lin), jak mi to
  1. Nabootuj linux z diskety
  2. Podivej se, jestli v nem jiz lilo nemas
  3. Pokud ne, namountuj si 1. CD Redhatu a najdi balicek lilo*.i?86.rpm
a ten nainstaluj (proste cislo a architekturu podle tve distribuce).
  4. Nainstaluj si lilo jako _secundarni_ loader (tedy ne do MBR, ale jen do
particie).
  5. Ztahni si ze zacatku particie pres dd bootsector a nakopiruj ho na C:
  6. Uprav si NTckovej konfig pro bootovani.

  Proc si zkousel lilo z debianu kdyz ho musis mit v distribuci? Pokud nemusis,
tak to nemichej (tedy rpm, deb, tgz apod.) a pouzivej pouze rpm.

> 3. Podpora NTFS disku - musi se kompilovat jadro, ( u SuSE a NTFS stacilo
> zeditovat fstab) nebo staci moduly? Make modules mi reklo, ze modules
> neexistuje. Make install- nexistuje install.
  cat /proc/filesystem ti rekne, jestli mas ntfs v jadre nebo ne.
  Pokud ho tam neuvidis, zkus najit v /lib/modules/`uname -r` (dale se cesta
lisi podle minor verze jadra) soubor ntfs.o
  Pokud uspejes, modprobe -v ntfs a mas ovladac ntfs.
  A konecne, pokud ho mas, tak ho ani nemusis zavadet, zavede se ti pri
mountovani ntfs svazku sam.
  Pokud ovladac nemas, tak ti jiste nekdo z rh pouzivajicih lidi rekne, ve
kterem je balicku :-)

> dobre. Neco se taky mezi distribucemi lisi, nekdy vyznamne, takze znalosti z
> jedne distribude nsjou pro druhou temer k nicemu:-(
  Ale neni to takova traga, vetsina veci je podobnych, takze uplne k nicemu
ti nejsou (prosim noflame typu ,,co ma spolecne Slack a SuSE/rh'' apod. diky).

Dave
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz