DivX4 v linuxu - mplayer x xine x ???

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Listopad 13 12:33:18 CET 2001

  Zdravim vsechny,

  Nedavny thread me vyprovokoval k otazce, co doporucujete za programy pro
prehravani videa v linuxu. U sebe to vidim nejak takhle:

  real audio - closed format i prohlizec, sice pouze pod Xka ale jede asi
realtivne nejlepe :-(
  quick time - zatim nepouzivam.
  avi - tezky orisek. Kdysi kdyz Kabis anoncoval implemntaci framedroppingu
tak jsem ho chtel vyzkouset, ale nemam qt a aviplay se mi z ruznych duvodu
neprelozil. Jinak co jsem ho videl v akci, tak opravdu vypada ze by mohl jet
svizne. Xanim mi funguje i na ruzne divne kodeky, ale nepaci se mi jeho
,,feature'' ze mi hrabe na nastaveni hlasitosti, coz bytostne nesnasim. Mplayer
mi nektere avi odmita prehrat, ruzne chyby. Pod svga obcas dobre zamkne stroj.
Takze mi na prehravani avi zbyva xanim, coz se mi opravdu moc nepaci.
  mpeg, divx - prehravam Mplayerem. Tento program je vubec nejak zvlastni:
Kdyz odhlednu od avi, pouziva ruzne kodeky s win ktere asi nejsou nejrychlejsi.
Dale ma sice implementovan framedropping, ale proste verzi od verzi jede ruzne
rychle. V podstate spolehlive mi jela verze 0.16, slavnej 0.17igicounter se
sekal i na obycejny mpeg, o.18 byla relativne svizna. Ale 0.50 se opet sine
nejak line, navic divX v rozumnem rozliseni mi prehrava neskutecne trhane i
s win i s linux kodekem.
  Rekl jsem si tedy, ze na divx vyzkousim xine (nekde jsem slysel o jeho
schopnostech, ze pry ma rychly kodek atak. No tak jsem ho prelozil
a nainstaloval. Nejen ze se seka, ale ani nic neprehrava. Proste akorat se
seeknu nejakou pozici, vidim _Staticky_ obraz, pocitadlo bezi, ale film ne.
JEdna se o verzi 0.9.4

  Jak to vidite vy? Funguje nekomu solidne video bez vyse zminovanych problemu
na linuxu a vlastni neco slabsiho, nez Origina, gigahertz s Nvidii, ci podobne
letadla?

  Diky,
  Dave
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz