Slozitejsi routing

Robert Hanzlik robi na junyks.cz
Úterý Listopad 13 15:11:04 CET 2001

Dobrý den,

mne k tomu popsanému schématu napadla druhá varianta, leč nevím, nakolik pro
vás průchozí. Stará šunka (rozuměj počítač) s Linuxem a použít bonding, tedy
spojení více interface do jednoho fyzického. Tím pádem pak máte na jedné
straně linux, 4 10Mbit kanály spojené ve virtuální 40Mbit s jednou jedinou
IP adresou, na straně druhé Linux, který to znovu vezme, rozdělení spojí a
nalije dál přímo do routeru?
Ad source routing - vše je krásně popsáno v Linux 2.4 Advanced Routing HOWTO
k dostání kdekoliv na Linuxových archovech (skoro).

Robi

> z jedne sitovky (100 Mbit) prichazeji pakety z 5 siti (vnitrnich). Pak
nasleduje "slabe misto" site, ktere potrebuji obejit - mam k dispozici 4
10Mbit site, na kterych bych chtel provest neco jako rozdeleni zateze, tak
abych zarucil co nejvyssi propustnost. Musi to byt staticky (tj. napr co
jedna vnitrni sit, to jeden 10Mbit kanal), nebot na druhe stane techto siti
je HW 3com router (uz starsi). Ten potom zese "slije" vsechny 10Mbit
(rychlejsi buhuzel neumi, proto se to cele dela) kanaly do optiky, ktera
vede na Internet. Ze strany toho HW routeru (smer z Internetu) je to jasne,
nastavim pevnou routovaci tabulku na zaklade cilove adresy. Ale ze strany
Linuxu je potreba rozhodovat na zaklade zdrojove IP. Cetl jsem si
dokumentaci k iptables a moc jsem nepochopil, zda tam jde nekde v routingu
odchytavat pakety, kontrolovat source IP a posilat na prislusna rozhrani.
Vim, ze je to mozna trivka, ale mohli byste mi nekdo poslat priklad, ja to
spravne nastavit?