Jak prevest MS Access do databaze pracujici v linuxu

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Středa Listopad 14 16:46:55 CET 2001

SMOLIK wrote:

> prosim o nejakou radu, jak aplikace v MS Access
> rozbehnout v linuxu. Budto primo, nebo prevest na
> jinou aplikaci pracujici v linuxu. Pouzivam RH 7.2.

Tak to bude problém. MS Access je takový hybrid databáze a
programovacího jazyka. Data uložená v Accessu můžete  klidně převést na
nějaký skutečný databázový server (PostgreSQL, MySQL, Oracle, ...) a v
accessové databázi si uděláte přes ODBC link na tyto tabulky. Původní
Access aplikace pak může běžet na Windows, ale data se ukládají na
databázový server běžící na Linuxu.

S převodem samotné aplikace bude větší problém. Určitou omezeno
podmnožinu Accessu umí StarOffice, ale moc jsem to nezkoušel.
Nejjednodušší by asi bylo aplikaci přepsat tak, aby používala webové
rozhraní, nebo použít nástroj typu Kylix a udělat z toho klasickou
nativní aplikaci.

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz