Klonování HDD s Windows - S.O.S.

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 15 10:51:15 CET 2001

On Tue, Nov 06, 2001 at 10:59:57AM +0100, Ales Rygl wrote:

> dd if=/dev/hdx (zdrojovy disk) of=/dev/hdy (cilovy disk)
>
> man dd, disky musi byt identicke. Jeste se da zaexperimentovat  s
> parametrem bs, kopirovani se da dost urychlit.

Proto jsem jmenoval Parted. Používám ho s úspěchem při výměně HDD
za větší. Dá se tak rovněž archivovat jedna partišna na menší,
která může být třeba jen tak veliká, aby se na ni vešel
instalovaný systém. Z Windows může být tato partišna neviditelná
a přitom kdykoli k dispozici pro obnovení stavu po instalaci.
Pokud potřebuji trvale doinstalovat nějaký program nebo upravit
systém, provedu obnovu, nainstaluji, co potřebuji a znovu
archivuji. Umí i měnit velikost partišen při zachování dat.

Pro PC učebny ideální řešení. Obnova 20-ti stanic se dá zvládnout
za hodinu, možná i méně a nemusí se rozebírat PC.

Bye Kit

PS: Použití dd samozřejmě OK, pokud jsou disky identické. Pro
    klonování po síti používám netcat.
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz