digitalni fotaky & linux

Robert Vojta robert na v0jta.net
Čtvrtek Listopad 15 15:15:51 CET 2001

David Toman <dtoman na wiken.com> writes:

> Pokud ma fotak USB rozhrani, tak to asi rozbehnete bez problemu. Ohlasi se
> jako SCSI disk, pouze read-only :-)

  Já bych tak moc nejásal, měl jsem pár foťáků, bohužel už nevím kterých
přesně a u nich mi to nefungovalo. Celé to má na svědomí usb-storage modul,
který se objeví v konfiguraci jádra při zapnuté SCSI podpoře. Jestli je či
není váš foťák podporovaný zjistíte projitím linux-usb archivu, prohlednutí
záznamů v /etc/hotplug/*map [pokud máte foťák k dispozici] ... Úplně nejlepší
je si ho půjčit nebo vzít notebooka do prodejny, vyzkoušet ...
  Starší modely foťáků toto podporují, když se mi pod ruku dostal novější typ
foťáku, přestalo to fungovat, starší jel, novější ne ... Po dotazech do
linux-usb jsem se dozvěděl typické, že to není ubs-storage compliant a že si
můžu tak akorát, protože výrobce nespolupracuje a ani nebude. Myslím, že to
byl Olympus, ale číslo nevím, můžu ale zjistit, který to je a který nefunguje.

--
Robert V0jta

 Never test for an error condition you don't know how to handle it. --Steinbach