BINDv9 neresolvuje vnejsi domeny

Pátek Listopad 16 10:38:16 CET 2001

On Fri, 16 Nov 2001, Marek Cermak wrote:

> host <ip.naseho.serveru> funguje spravne...
>
> reseni s pridanim jednoho z vnejsich nameserveru do resol.conf samozrejme
> funguje, ale cistsi by to bylo prest ten lokalni bind, ne? Takhle mi to
> prijde navic pomale. Jak je to vubes s domain xx.xx a search xx.xx najednou
> v resolv.conf ? Ma to nejaky vliv na funkci (...rostlinare ;-).

domain dfinuje domenu, ktera se standardne pridava za jmeno, pokud se
nepovede preklad.

search meni toto chovani tak, ze se pri selhani prekladu pouzijou postupne
domeny uvedene v seznamu (oddelovacem je mezera)

Zkousel jste man resolv.conf ???

Jinak pokud vas lokalni nameserver neumi resolvovat nejaka jmena, tak mate
preavdepodobne posahany nebo chybejici hint soubor (seznam korenovych
serveru). Zkontrolujte ho, mel byste mit v /etc/named.conf neco jako:

zone "." {
        type hint;
        file "named.ca";
};

A v named.ca (v adresari definovanem direktivou directory) pak musi byt
seznam korenovych serveru, tj. neco jako:

A.ROOT-SERVERS.NET.      3600000      A     198.41.0.4
B.ROOT-SERVERS.NET.      3600000      A     128.9.0.107
C.ROOT-SERVERS.NET.      3600000      A     192.33.4.12
D.ROOT-SERVERS.NET.      3600000      A     128.8.10.90

                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz
                        WWW:    http://www.pslib.cz/~kerslage/