PAM & winbind, samba 2.2.2

Vostry Michal Vostry na uhul.cz
Pátek Listopad 16 15:03:51 CET 2001

Marně se snažím rozběhat sambu v NT4 doméně (redhat 7.2 + pam-0.75-19 +
samba-2.2.2-6) s využitím winbindd.

1) První záhada je, že ač samotný winbind funguje, vrací korektní odpovědi,
"wbinfo -g" i "wbinfo -u" vrací správný výpis uživatelů i skupin ze všech
domén, problém je s příkazem wbinfo -n :

wbinfo -n DOMENA\user		NEOVĚŘÍ
wbinfo -n DOMENA/user		NEOVĚŘÍ
wbinfo -n DOMENA+user	NEOVĚŘÍ
wbinfo -n user			OK

wbinfo -n DOMENA\group	NEOVĚŘÍ
wbinfo -n DOMENA/group	NEOVĚŘÍ
wbinfo -n DOMENA+group	NEOVĚŘÍ
wbinfo -n group			OK

Což je celkem problém v případě, že mám DOMENA1\user a DOMENA2\user nebo
DOMENA1\group a DOMENA2\group ...

2) To by se dalo obejít, ale po nastavení souboru /etc/nsswitch.conf :
passwd:	files winbind
shadow:	files winbind
group:		files winbind

a doplnění pam.d/* o : (samba,login ...)
auth	sufficient	/lib/security/pam_winbind.so

ztratím možnost se k počítači jakkoliv přihlásit, přes ssh nebo z konzole,
systém mě zkrátka neautorizuje (ani jako DOMENA(/\+)user, user ani jako
root).
A v žádném logu není ani zmínka o nějakém problému :-/

Díky za jakékoliv nasměrování
Michal Vostrý.