StarOffice a MySQL (reseni (proti PostgreSQL :-))

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Neděle Listopad 18 00:43:28 CET 2001

On Sat, Nov 17, 2001 at 09:33:23PM +0000, Martin Kamín wrote:
> Dobrý den,
>
> Mam ted pred sebou
> jedno rozhodnuti tykajici se prechodu z databaze SO na mySQL. Jde mi o
> to, ze v SO nejdou udelat dotazy pres vice tabulek, tak jsem zvazoval, ze
> proste vsechna data prenesu to tabulek do SQL a udelat si na tu tabulku
> dotaz ze SO query.. Mate s tim nejakou zkusenost?

Jeste dodatek...

Nejak mi to nedalo spat --- ten napad s SO jako frontendem je pekny.
Rozbihal jsem to proti PostgreSQL 6.5.3 (z instalace RH 6.2), zda se, ze to
stejne pekne pujde provest i proti Pg 7.x a predpokladam i proti MySQL.

Tedy:
1) Instalace iodbc z libiodbc-3.0.5-1.i386-glibc21.rpm (z www.iodbc.org)
   To jsou jenom knihovny, zadny testovaci nastroj (kdyztak si stahnete
   unixODBC a v adresari exe po kompilaci najdete isql).

2) Nastavi se ~/.odbc.ini (nebo /etc/odbc.ini)
   Priklad:
   -- cut here --
[ODBC Data Sources]
pg = w

[pg]
Driver = /usr/lib/libpsqlodbc.so
ReadOnly = 1
Servername = localhost
Port = 5432
Database = w
Username = w
Password = spravnyheslo

[Default]
Servername = localhost
Database = w
Driver = /usr/lib/libpsqlodbc.so
   -- cut here --

    Alespon v pripade PostgreSQL pujde komunikace pres TCP/IP takze PG musite
    pustit s -i (a spravne upravit pg_hba.conf).

    Tohle je dobry, to je v dokumentaci k PG :-)

3) A vzhuru donutit StarOffice k sosani z ODBC...

  (tohle je z http://www.rst-consult.com/database/sapdb/odbc_us/ to mi taky
   chvilku trvalo :-))

   ln -s /usr/lib/libiodbc.so.2.1.5 /usr/lib/libodbc.so

   ...sic SO ODBC zdroje nenajde

   Soubor -> Novy -> Databaze -> Typ = ODBC -> Prochazet -> click

   :-)

Aspon za tu chvilku, co si s tim hraju to nespadlo (tabulky cca 10000 radku).
Zda se, ze to sice umi pouzivat hotove tabulky, ale vytvareci dotazy se
delaj rucne :-).

Pekny den

--
Vaclav Stepan