jsem new - co zvolit iptables, ipchains, masquerate

Jan Sembera sembera na centrum.cz
Pondělí Listopad 19 00:29:20 CET 2001

> Nové - iptables jsou vhodnější, ale klasické ipchains jsou více omýlané,
> snadněji se člověk dopídí dokumentace.
iptables take napriklad obsahuji stavovy firewall, i jine formy natovani
nez pouze maskarada (napriklad port forwarding do privatni site),
lepe se provadi accounting forwardovanych paketu a podobne. rozhodne se
s tim daji delat vetsi 'kouzla' nez s ipchains a nad pakety je mnohem
vetsi kontrola. co se tyce navodu, manpage k iptables je velmi dobre
udelana a docela dost veci je i v howto na http://netfilter.samba.org/.

--
Jan Sembera