osklive zvuky ze SB Live!

Petr Vejsada daemon na nospam.exe
Úterý Listopad 20 08:34:52 CET 2001

Hello Zdenek!

Monday November 19 2001 13:42, you wrote to All:

 ZP> nesledoval jsem zacatek threadu, ale pokud se jedna o problem VIA
 ZP> chipset + SB Live, taky jsem s nim nel problemy (tedy pod
 ZP> windozema).
 ZP> Resenim je nastavit PCI Latency timer na 0.

Diky moc za tip, bude to nejspis ono.

 ZP> nekde na netu byl i programek (se zdrojakem), ktery danou volbu
 ZP> nastavoval. Bohuzel uz nevim presne kde to bylo a u sebe uz to
 ZP> nemam.

Tak jsem stravil nekolik hodin hledanim na webu (vsechno jen pro
windows, samozrejme), az jsem nasel nejspis ten pravy programek v
localhost:/sbin, a to setpci :-))).

Bohuzel to az tak nezabralo. Nastavit latency_timer na 0 nepomohlo, tak
jsem zkousel ruzne hodnoty pro ruzna zarizeni na PCI, vysledek se vzdy
lisil. Bud pazvuky zustavaly (pri nizkych hodnotach latency), nebo
zmizely (pri vysokych hodnotach, od 80h vyse), ale zase cas od casu
udelal pocitac v prehravani nejake ty desetinky vteriny pauzu.

V masine jsou 4 IDE disky s dvema RAID-5 poli a jedou v UDMA/66. Mozna
by to mohlo byt prispevkem k nemoznosti se zbavit tohoto jevu.

Vyzkousel jsem i zapnout onboard bzukavku AC_97, ta funguje OK (v OSS,
ALSA drivery nadavaji na unresolved symboly pro snd-card-via686a) a
jelikoz uz bylo moc hodin, sel jsem spat.

Nejrychlejsi reseni asi bude SBLive! zahodit a pouzit jinou kartu :-(.
Ma nekdo tip na slusnou kartu chodici s VIA chipsetem a linuxem, za
malo penez, nesumici a s relativne (v ramci tech malo penez) slusnym
prevodnikem ? Nebo nejaka poloprofi karta i za vice penez, ale aby
stala za to ?

Petr /daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz/