RH 7.2 a SB AWE32

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Listopad 21 06:48:28 CET 2001

> Zdravim,
> mam takovovy mensi problem...
> az do ted sem pouzival RH 7.0 a vse v pohode.
> Ale v patek se mi do ruky dostal RH 7.2 a tak sem
> nevahal a nainstaloval sem RH 7.2.
> jsem v linuxu skoro zacatecnik.
> Vsechno mi vice ci mene bezi ale nemuzu za boha
> rozchodit mou zvukovku (SB AWE32 ISA).

NO ja sice doma nemam RH 7.2, ale zas jsem na RH 7.1cz postupne aplikoval
balicky z rawhide, ktere jsou velice podobne RH 7.2

> sndconfig hlasi ze ji nemuze najit a po rucnim nastaveni
> hodnot (irq, dma)[ve win bezicih]to hodi jen hlasku ve
> stylu "modprobe failed" a ze nejse zavest moduly sb.o
> a dalsi...

Problem je IMHO v nastaveni prostredku. Ja mam sice AWE64, ale predpokladam, ze
to bude podobne. Tedy ze je ta kata PnP.

No a posledni kernely 2.4.x si PnP karty inicializuji samy - drive to delal balicek
isapnp. Bohuzel je tam nekde chybicka a pri inicializaci se nebere ohled na nastaveni
prosredku v /etc/modules.conf, ale vezme se prvni kombinace prostredku, ktere karta
nabidne. u AWE64 je to irq5, io220, io688 a io620+a20+e20. Kdyz se to pak s necim
tluce, nemuze se ovladci modul zavest nebo to dela psi kusy.

> mate nekdo nejakej navrch reseni???

No mel bych jenom navrH, pokud by vam to stacilo.

a) vypnout podporu isapnp v kernelu

b) prejit na jine ovladace (Alsa).

ad a) Radikalnim resenim je prelozit jadro bez podpory isapnp, ale mwlo by stacit
vypnout tuto vlastnost pomoci parametru "noisapnp" (???).

ad b) Ovladace Alse jsou (na rozdil od OSS, ktere jsou zahrnuty v kernelu) napsany
tak, ze si kartu inicializuij podle modules.conf a tyhle potize (obvykle) odpadnou.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s