OT: oprava disku

Martin Hassman Martin.Hassman na vscht.cz
Středa Listopad 21 08:10:10 CET 2001

On 21 Nov 2001, at 7:26, Petr Vanek wrote:

> jeste to tu ted nikdo nenapsal a sam jsem jej nikdy nepouzil, ale
> nepomohl by tady gpart?

Mam podobny nazor, lepsi nez se zkousel strefovat metodou pokus omyl,
pouzit nejaky "vyhledavaci" program, ale gpart jsem testoval jen na
disku, ktery byl O.K.

Ale kdyz tak sleduji to rozdeleni disku:

> [primary fat 32 4GB; primary NTFS 6GB; extended{20GB fat 32, 128MB
> SWAP, 20MB boot linux native, / linux native}].

Tak s tou extended partition by treba slo neco delat. Ta bude mit
svou tabulku, ktera by mela/mohla byt neprepsana. Uz si to presne
nepamatuji, ale myslim, ze byvala az za predchozimi primarnimi
partitionami.

Jestli je to co tady rikam pravda, tak by to znamenalo, ze vsechny
partitiony, co mate na extended jsou skoro "zachraneny". Staci nalezt
extended partition table. Mel by to byt sektor (512 bytu) zakonceny
dvema byty 55AA.
Je docela mozne, ze zrovna takhle gpart postupuje a najde ho. Kdyby
ne, napsat program, ktery prohleda disk na tyto sektory (ne ze bych
to teda umel, ale mozna by stacil jen skript s dd + sed nebo neco
podobneho) a najde vam vsechny sektory co na tyto 2 byty konci - bude
jich urcite vic, ale vybrat ten spravny by (pokud jich nebude cca >
100) nemuselo byt nemozne. Jednak dle velikosti predchozich partition
vite zhruba, kde by na disku mela tabulka byt a pak ma docela
typickou strukturu. Z ni se uz vycte vsechno.

martin hassman

--
 _           __   __	Logaritme, logaritme,
| |___ __ _ / /_ _\ \		toho bohda nebude,
| / _ Y _` | |\ \ /| |		aby kral Cesky
|_\___|__, | |/_\_\| |		ponoreny do kapaliny
      |___/ \_\   /_/		vytlacil soucet ctvercu
                                       nad dvema odvesnami...