32bit. jadro na 64bit systemu

Středa Listopad 21 09:03:04 CET 2001

On Mon, 19 Nov 2001, Ladislav Michl wrote:

> to bude asi proto, že jádro je umí spustit ač samo běží 64bitově - se z
> toho plymoucími výhodami (stejně to řeší i mips64), vy nepoznáte žádný
> rozdíl a kluci od RH se nemusí obtěžovat s další kompilací ;-) a že o
> 32bitový port se patrně nikdo nestará (proč všichni používají i386?) anebo
> jim to přišlo jako dobrý nápad samo o sobě...

Protoze instrukcni sada i386 je minimalni zaklad, ktery funguje vsude.
Distribuce je kompilovana pro instrukcni sadu i386 s optimalizacemi pro
Pentium, tj. na Pentiu to pobezi rychle a na i386 platforme to pobezi o
neco pomaleji, nez by to bezet mohlo.

Optimalizace pro vyssi procesory (tj. zejmena pouziti specialnich
instrukci) neprinasi u vsech komponent adekvatni narust vykonu (kdyby byla
cela distrbuce pro i486, i586 nebo i686). Proto se optimalizuji jen
nektere balicky, u kterych to ma vyznam (a neprinasi to misto vyhod jen
komplikace, tj. optimalizovane verze ma jadro a Glibc).

Podpora Sparc platformy byla u RH zastavena kvuli rozpoctovym skrtum a
neochote Sunu podilet se na vyvoji (zejmena poskytovanim technickych
specifikaci pro nove komponenty). Proste nebylo dost zakazniku a Sunum to
nevadi (ze to u RH nebude).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz