32bit. jadro na 64bit systemu

Ladislav Michl ladislav.michl na hlubocky.del.cz
Pondělí Listopad 19 14:54:58 CET 2001

On Mon, 19 Nov 2001, Pavel Satny wrote:

> ???? Proc bych mel mit neco proti Debianu?? S Debianem jsem nikdy nic
> nemel a nemam duvod proc proti nemu neco mit. Kazdopadne: Zkusim
> cross compiller.

protože Debian byste měl rozjet bez problemu... (a je to asi tak, že já
mám něco proti RH - teda je to víc než málo (no flame, please) - a nějak
jsem nepochopil, proč nepoužijete sparc64 port Debianu (unstable))
http://www.debian.org/ports/sparc64/
http://www.debian.org/ports/sparc/
btw, tuhle distribuci jsem zatim rozchodil uplně na všem. pokud z
nějakého důvodu preferujete RH, pak je cross compiler správná cesta :-)

> Zkousel jsem na tom _REDHATu_ rpmknout 32bitove jadro, ale buhuzel
> pri bootu pise, ze na UltraSPARC procesorech jede pouze 64 bitove a
> 32 bitove jadro jede pouze pod 32 bit systemem (sun4[mec]).

nechytil jsem původní příspěvek... co je to za stroj?

> Mimochodem jsem zjistil, ze vsechny systemove knihovny instalovane
> z CD jsou 32 bitove. Nechapu tedy pros nemuze byt 32bitove i jadro.

to bude asi proto, že jádro je umí spustit ač samo běží 64bitově - se z
toho plymoucími výhodami (stejně to řeší i mips64), vy nepoznáte žádný
rozdíl a kluci od RH se nemusí obtěžovat s další kompilací ;-) a že o
32bitový port se patrně nikdo nestará (proč všichni používají i386?) anebo
jim to přišlo jako dobrý nápad samo o sobě...

pěkné odpoledne,
laďa

--
MIPS: 64-bit since 1992