oprava disku

Garalda garalda na mail.cz
Středa Listopad 21 09:02:15 CET 2001

Zdravim,

> chtela bych vas pozadat o radu. Mam disk, ktery byl rozdeleny na sedm
casti. [primary fat 32 4GB; primary NTFS 6GB; extended{20GB fat 32, 128MB
SWAP, 20MB boot linux native, / linux native}]. Po nestastne instalaci dosu,
ktery mel prijit na jiny (prenosny) disk, se puvodni rozdeleni disku
ztratilo a partiton tabulka nyni obsahuje jen jeden dosovy oddil (2GB).
Bootovaci manazer LILO, ktery byl nainstalovany na /dev/hda zustal funkcni,
dokonce se rozbehne i bootovani linuxu, ktere po chvilce skonci na kernel
panic. Predpokladam tedy, ze data zustala, jenom by nejspise bylo treba
poopravit partition tabulku.

> Co se tyce opravy, tak mam k dispozici bootovaci CD linuxu, takze muzu
pouzit rescue mod a fdisk pripadne nejaky jiny pocitac s linuxem. Zadam vas
o radu, jak nejefektivneji problem vyresit bez ztraty dat (2GB, ktere zabral
nestastny dos jsou nejspis nenavratne ztraceny, ale jde mi o ostatini
diskove oddily). Mozna by slo vytvaret fdiskem 'nove' oddily a 'trefovat se'
do tech starych metodou pokus omyl.

gpart mi spravne detekoval vsechny partitiony ale take jsem to testoval jen
s korektni tabulkou rozlozeni partisen. V linuxu zkuste ten gpart.
Ja osobne jsem resil podobny problem a vyresil jsem ho tak, ze jsem si
vytvoril bootovaci disketu, kde byl ranish partition manager -
http://www.users.intercom.com/~ranish/part/ (je to dosovsky program).
Nabootoval jse a pustil ten manager. Vzhledem k tomu, ze jsem si zhruba
pamatoval velikosti jednotlivych partisen a jejich poradi, tak jsem se
pokousel trefit. Ranish zobrazuje mbr kazde partisny, takze kdyz jsem se
trefil na zacatek, zobrazil smysluplne informace... Trvalo mi to sice asi 4
hodiny, ale nakonec jsem obnovil vsech 15 partisen, ktere jsem mel.

S pozdravem
   Garalda

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.