OT: oprava disku

Kamil Krejča kamil.krejca na elcom.cz
Středa Listopad 21 09:36:07 CET 2001

> Ten retezec je 55AA nebo AA55, ted nevim, chytry sesit mam jinde,
> a je az na poslednich dvou byte sektoru.
> Kazda partition zacina vlastni MBR tabulkou, program na zavedeni je jen v
te
> prvni. Dalsi partition jsou retezene, tj. odkazuji jen na tu nasledujici.
> Pouze v prvni partition je tabulka "castecne kompletni", tj. jsou tam
> vsechny
> primary a extendet, neni tam rozdeleni na jednotlive casti v extendet.
> (je dobre si to okoukat na podobne rozdelenem HDD).
>
> Ja bych to delal takhle:
> [...]

K vyse uvedenemu postupu neni co dodat. Snad jen, ze mu predchazelo
prostudovani struktury ukladani dat, namatkou tady:
http://www.concentric.net/~Kofik/technic/dos/mbrdesc.htm
http://www.fsys.demon.nl/fsinfo.htm
(mel jsem tech odkazu vic, za tu dobu se ale ztratily)
Pouzil jsem jej pred vice nez rokem pri zachrane 14GB disku.
Obnovil jsem tak 9 z 10 diskovych oddilu (mel bych i ten prvni,
byl ale bohuzel stejne poskozeny) a mimo DiskDoktora
z NU jsem pouzil jeste kalkuluv pristroj, tuzku a papir
pro prepocitavani geometrie disku. Velice pomohla znalost velikosti
jednotlivych partitions a zpusob jejich umisteni.

Kamil Krejča
k.krejca na volny.cz
ICQ: 54390900