Reference na pouziti Linuxu v CR v prumyslu?

Petr Sindelar psindelar na linux.mfservis.cz
Čtvrtek Listopad 22 09:23:56 CET 2001

>From: Radek Vybiral <Radek.Vybiral na vsb.cz>
> Dobry den,

> rab bych se zeptal, zda je u nas jiz nejakey velky podnik pouzivajici
> nejaky IS pod linuxem (napr. SAP ci enco jineho). Jde o to, ze sef mi
> tvrdi, ze tu stale neni linux prijat jako prumyslova platforma. A v
> tomhle ma asi bohuzel pravdu, v Nemecku nebo i jinde ve svete se jiz
> refrence najdou, ale u nas zatim sam o zadne nevim.

> Te argumentaci sefa moc nerozumim. To je refence na reseni pouzite v
> Nemecku z nejakeho duvodu neprijatelne nez reseni, ktere pouzije firma
> [...]

Jde spis o to, ze sice nekde v Nemecku ci jinde ve svete to muze jet,
ale u nas k tomu asi nepanuje prilisna duvera. (byt reference typu Telia,
Shell a spousty dalsich by meli byt dostatecnym argumentem)

> Taky se pokuste se sefem domluvit na spojeni "prumyslova platforma", at se
> bavite oba o tom stejnem. Co si pod tim predstavuje, co to ma umet atd.

Celkem jednodche: informacni systemy z prvni 10 na svete, ktere jsou dostupne
i pro linux a jsou nasazene u nas u podniku typu plynarny, chemicky, automobilky.
A to ve velkem (nahrada unix serveru). Vim o naportovanem SAPu, ktery ma dost
dobrou podporu i pro linux a presto nevim o nikom u nas, kdo by jej provozoval
na linuxu (mozna to bude problem HW, preci jen kdyz si clovek koupi RISC masinu
tak ma v cene operacni system a proc tam tedy davat linux apod. A zda postavit
IS na serverech z PC? To si malokdo troufne v kritickych aplikacich (odstavka IS
neznamena vybuch plynaren, ale veskere uctovani a dalsi veci stoji a ztraty
rychle narustaji.)

Vize sefa je takova, ze pokud bude linux prijaty jako konkurence schopna platforma
i v prumyslu (ne ISP apod), bude se pro nej psat aplikace a to bude priliv dalsich
financi do linuxu. Jde o ten povestny kaminek na strzeni laviny (ted ponechme stranou
otazku, zda je to to, co linuxova komunita chce).

Nasteti dle doslych mailu, uz nejake prvni vlastovky tu jsou.

Omlouvam se, ze jsem uz utekl asi prilis OT.

>R.V.

S pozdravem
Petr Sindelar