nejde shodit cdda2wav

Ladislav Michl ladislav.michl na hlubocky.del.cz
Čtvrtek Listopad 22 11:47:59 CET 2001

On Thu, 22 Nov 2001, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Jenze: to neni pripad hw do kose. Proste novejsi xcdroast pouzil na
> tlacitko CD info neco, co SCSI vyplovacka 2 roky stara nebyla schopna
> obslouzit. Ale to snad neni duvod ji hazet do kose.

to urcite ne... lepsi je opravit ovladac. a hlavne mnohem zabavnejsi ;-)

> Taky mi neni jasne, proc by toto mel resit ovladac. Myslim si, ze
> system sam by mel umet zabit proces kdykoli, a ne jenom, kdyz ten
> proces chce spolupracovat.

to nejde uz z principu, jakym je jadro linuxu napsane. vase cdrom nerozumi
nejakemu prikazu, vrati odpoved, kterou scsi ovladac nechape a skonci v
nekonecne smycce. ten ovladac predtim alokoval nejake prostredky a nekdo
je musi uvolnit. nemuzete zabit proces a vzit s nim i ten driver, tim
dostanete jadro do nedefinovaneho stavu se vsemi dusledky.

> Toto mi prijde velmi zvlastni. Ze proste nekdo (jeste ke vsem i
> ne-root) pusti proces, a tento je najednou neznicitelny. To snad neni
> chyba ovladace, ale systemu-jadra.

jadro, tj vlastni "core" i ovladace muzou uplne stejne veci, deleni je
pouze na zaklade logickych celku. sebemensi chyba ovladace sebou vezme
cele jadro. napr. scsi s oblibou pouziva dma prenosy, ktere neberou ohled
na nic. pokud jsou spatne naprogramovane, prepisou, co jim prijde pod dma
pointer :-)

a predpokladam, ze by vam asi dost vadilo, kdybyste nemohl pristupovat se
sluzbam jadra s jinym uid nez nula ;-)

> Takze problem vidim v tom, ze jadro neni schono sveho potomka zabit,
> kdyz tento neni ochoten se zabit sam, nebo aspon na zabiti
> spolupracovat.

potomek nemuze byt zabit, protoze se vykonava kod uvnitr jadra, ktery z
nejakeho duvodu nechce skoncit (typicke je cekani na preruseni, ktere
oznami provedeni nejakeho prikazu a toto preruseni ne a ne prijit, protoze
zarizeni prikaz nezna a ovladac pocita s tim, ze vzdycky neco prijde) -
reseni je snadne: podivat se ve ktere smycce to visi, zjistit proc a chybu
opravit. vzdyt uz vam to tady vysvetlovali.

ladis

ps. nevim co se deje ve vasem pripade, popsal jsem co by mel ovladac
resit.