prechod z Redhat na SUSE-rozdily

phecht phecht na tesco-europe.com
Pátek Listopad 23 16:20:47 CET 2001

----- Original Message -----
From: "Novogear" <novogear na novogear.cz>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Friday, November 23, 2001 3:53 PM
Subject: Re: prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Kdyz dam standartni instalaci, tak se mi Linuxconf nainstaluje a spusti. -
PROC?
V knihach o RedHatu je Linuxconf vzdy popisovan.
Chcete snad rict, ze SuSE doporucuje konfiguraci editovanim textaku ve Vi?
Kazda distribuce ma nejaky konfiguracni nastroj, ja nerikam ze Linuxconf je
spatny,
ja jen rikam, ze YaST mi lepe vyhovuje.
Ja se radim mezi zacinajici uzivatele, a konfiguracni programy tohoto typu
potrebuji.
Pro mne znamena "vi" navrat do 60 let, a v zivote ho pouzivat nebudu . Prvni
co je
tak si nainstaluji "mc" to je program ktery snad umi pouzit kazdy.
Na Linuxu se mi libi moznost volby, pokud tomu rozumim, tak edituji
konfiguracni
soubory napr. ve "vi", pokud ne tak pouziji napr. YaST.
Vadi mi ale, ze na otazku zacatecnika ktery chce pouzivat filtrovani, se mu
doporuci
manualove stranky iptables/ipchains, i kdyz napr. v SuSE existuje skvely
program
"SuSEfirewall" ktery musi pochopit i opravdu zacinajici uzivatel.
Dale mi vadi, ze v casopisech kdyz uz napisou neco o Linuxu, tak je to
stylem
stahni zdrojaky - edituj - kompiluj. Ja chci Linux pouzivat, a ne se v nem
"hrabat".
V zivote si asi nebudu kompilovat kernel, od toho jsou tu podle mne jini,
kteri tomu
rozumi.
Bohuzel, ja patrim do generace, ktera pouzivala nekolik let Windows a ja se
nechci
vracet spatky, ja ty okenka potrebuji.

Tak jsem si trochu vylil srdicko, ale opravdu me to uz "vytaci" jak nekdo
poradi
zacatecnikovi napr. at pouziva Debian ( jako napr. mi - vysledek  - nekolik
mesicu
 jsem o Linuxu nechtel ani slyset), nebo hlasky typu pouzivam Linux na
desktopu,
a Windows se tomu nemuzou rovnat. (vzdyt s tim ty potencialni uzivatele
Linuxu akorat
odradite)
Myslím si že jde o nedorozumění, protože řeč byla o SERVERU. To je vysoce
odborná práce, a kdo neumí editovat konfiguráky a překládat jádro, tak se to
buď musí naučit, nebo to nechat odborníkovi. Pokud za návrat do sixties
pokládáte to, že sliby pana Gatese, že server se nakonfiguruje sám a VŠ
vzdělání pro počítačové odborníky zrušíme se ukázaly nereálné, pak prosím
zůstaňte u Windows (stejně Vám půjdou mizerně) . Něco jiného je desktopový
systém pro uživatele a to je téma na dlouhou diskuzi (asi flamewar). To Vám
stejně RedHat jako Suse narve počítadlo věcmi, ze kterých z 80% nebudete
vědět nač jsou. Navrhuji,abyste si za část úspor nechal počítadlo
nainstalovat od odborníka, pokud neberete softwarové pirátství jako své
svaté právo( Windows stojí cca 4000). No a česky je to zpátky a ne spátky,
pokud gramatika není návrat do odporné minulosti,se kterou je třeba rázně
zatočit.
Zdraví Pavel Hecht