prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Sobota Listopad 24 13:07:02 CET 2001

 N> Tak jsem si trochu vylil srdicko, ale opravdu me to uz "vytaci" jak
 N> nekdo poradi zacatecnikovi napr. at pouziva Debian ( jako napr. mi
 N> -
 N> vysledek  - nekolik mesicu jsem o Linuxu nechtel ani slyset), nebo
 N> hlasky typu pouzivam Linux na desktopu, a Windows se tomu nemuzou
 N> rovnat. (vzdyt s tim ty potencialni uzivatele Linuxu akorat
 N> odradite)

Finta je v tom, ze kdyz pochopite zaklady dokazete si spoustu veci
odvodit, protoze chapete principy na kterych to funguje. Dokazete
predvidat dusledky, atd... Kdyz chcete OS pouze pouzivat, tak si
poridte nekoho, kdo vam to nakonfiguruje.

Ja jsem generace, ktera se ve skole neucila klikat, ale ucili nas Von
Neumannovu koncepci. ALU, sbernice, atd... Tehdy mi to pripadalo jako
zbytecne, ale dodnes z techto vedomosti cerpam a nemusim se ucit nic
noveho, protoze i ty nejnovejsi veci jsou jen rozvinutim tech
zakladnich principu. Kdybych se vse ucil metodou kdyz se chci pripojit
k Volnemu musim do kolonky XYZ vyplnit to cisilko s teckama co mi
napsali, tak uz se z toho davno zblaznim, protoze bych se porad ucil
nove a nove kolonky. Kdyz ovsem chapu zaklady jak se navazuje PPP
spojeni, tak vim, ze muj pocitac musi znat telefonni cislo, jmeno,
heslo, dns, atd... Takze patram kde se to vyplnuje. Kdyz se mi to chova
nejak, tak jsem schopen odvodit v jake fazi celeho procesu se chyba
objevuje a patrat. To je proste cele o tom, ze zaklady to vsechno
usnadnuji.

Kdyz se date na rezbarstvi, tak vas to zacne bavit teprve tehdy az
dokonale zvladnete zaklady a nebudete muset uvazovat nad cislem dlata,
zda kulate, nebo hranate, teprve pak muzete rezat pro zabavu, hrat si s
tou "pridanou hodnotou".

Ono to zpocatku vypada jako obrovske mnozstvi informaci, ktere je treba
absorbovat, ale jak postupne odhalujete ty jednoduche principy, na
kterych to funguje, zapadaji jednotlive casti do sebe a spousta veci se
stane zrejmych sama od sebe. Je to treba i v tom, ze presne vite co je
mozne a co ne. A tim padem nepatrate v nesmyslnych ulickach. Naopak
vite treba i to, ze pokud po vas nejaky program chce udaje tri a vy
vite, ze pro danou funkci jsou nutne udaje ctyri, tak musite patrat kde
se ten ctvrty udaj zadava. atd...

Petr

... Mys je slon vyrobeny v Japonsku