prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Sobota Listopad 24 13:17:28 CET 2001

 N> Pro mne znamena "vi" navrat do 60 let, a v zivote ho pouzivat
 N> nebudu .
 N> Prvni co je tak si nainstaluji "mc" to je program ktery snad umi
 N> pouzit kazdy.

Kdyz jsem zacal spravovat www server umisteny v Brne z Ostravy, pomoci
pomale tlf. linky zjistil jsem, ze MC nebude to prave. Toz jsem spustil
vim a trpel, a trpel a trpel, az jsem si precetl Satrapuv clanek na
rootu o vim a uzasl. Pochopil jsem filozofii tohoto editoru a zjistil,
ze na pomale linky je genialni. Stejna historie se opakovala s Perlem.
Programoval jsem v nem mozna rok az jsem si precetl Programing Perl a
tam teprve pochopil zase tu filozofii na ktere to cele pracuje. Fakt je
dulezite aby mel software nejakou jednotici koncepci na kterou se
uzivatel muze spolehnout a kterou kdyz zna, dokaze si radu veci odvodit
i bez manualu. Libi se mi system, kde i treba volba hot-keys neni veci
nahody, ale ma nejaka pravidla, atd...
Casto je problem zpusoben tim, ze se uzivatel snazi s aplikaci A
pracovat metodou, kterou pracoval s aplikaci B. I kdyz se to nezda, tak
i textove editory se mohou od sebe diametralne lisit tak, ze pokud jste
zvykly na jeden, tak ten druhy ani nedokazete ukoncit.

Petr

... Mozek: aparat, kterym si myslime, ze myslime.